Reklama

Brytyjczycy w czasie pandemii wolą się napić niż ubrać

Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii spadła o rekordowe 5,1 proc. Rosły tylko sprzedaż alkoholu i żywności, a Brytyjczycy przerzucali się na zakupy online.

Aktualizacja: 27.04.2020 14:45 Publikacja: 27.04.2020 14:32

Brytyjczycy w czasie pandemii wolą się napić niż ubrać

Foto: Bloomberg

Wprowadzone z powodu pandemii Covid-19 ograniczenia zmieniły rynek detaliczny w Wielkiej Brytanii. Z danych Office for National Statistics (ONS) wynika, że sprzedaż spadła najwięcej od 1996 roku, gdy rozpoczęto prowadzić takie statystyki. Cały handel odnotował spadek sprzedaży o 5,1 proc.

Handel częściowo przeniósł się do internetu. Udział sklepów online w sprzedaży ogółem osiągnął rekordowy poziom 22 procent. Brytyjczycy kupowali żywność (doprowadzając, między innymi do problemów z puszkowanymi pomidorami), której sprzedaż wzrosła o 11 procent oraz alkohol. Sklepy monopolowe, które znalazły się na liście „niezbędnych" punktów sprzedaży odnotowały wzrost wolumenu sprzedaży o 31,4 proc. Nadal jednak sklepy z alkoholem odpowiadają raptem za 1 proc. sprzedaży alkoholi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama