Reklama

Brytyjczycy w czasie pandemii wolą się napić niż ubrać

Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii spadła o rekordowe 5,1 proc. Rosły tylko sprzedaż alkoholu i żywności, a Brytyjczycy przerzucali się na zakupy online.

Aktualizacja: 27.04.2020 14:45 Publikacja: 27.04.2020 14:32

Brytyjczycy w czasie pandemii wolą się napić niż ubrać

Foto: Bloomberg

Wprowadzone z powodu pandemii Covid-19 ograniczenia zmieniły rynek detaliczny w Wielkiej Brytanii. Z danych Office for National Statistics (ONS) wynika, że sprzedaż spadła najwięcej od 1996 roku, gdy rozpoczęto prowadzić takie statystyki. Cały handel odnotował spadek sprzedaży o 5,1 proc.

Handel częściowo przeniósł się do internetu. Udział sklepów online w sprzedaży ogółem osiągnął rekordowy poziom 22 procent. Brytyjczycy kupowali żywność (doprowadzając, między innymi do problemów z puszkowanymi pomidorami), której sprzedaż wzrosła o 11 procent oraz alkohol. Sklepy monopolowe, które znalazły się na liście „niezbędnych" punktów sprzedaży odnotowały wzrost wolumenu sprzedaży o 31,4 proc. Nadal jednak sklepy z alkoholem odpowiadają raptem za 1 proc. sprzedaży alkoholi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Handel
Alkohole w odwrocie. Spada sprzedaż niemal we wszystkich kategoriach
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama