Innowacyjna metoda płatności testowana nad Wisłą

Mastercard, Empik i PayEye ruszają z testem płatności biometrycznych, opartych na połączeniu biometrii tęczówki oka i twarzy. Polska będzie pierwszym rynkiem z takim rozwiązaniem.

Publikacja: 06.06.2024 04:30

Spojrzeniem zapłacą na początek klienci pięciu salonów Empik w Polsce

Spojrzeniem zapłacą na początek klienci pięciu salonów Empik w Polsce

Foto: AdobeStock

Biometria wchodzi coraz mocniej na rynek, i to nie tylko płatności. Z badań firmy Minds & Roses wynika, że już 80 proc. respondentów przyznaje, iż korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18–25 lat praktycznie każdy miał z nimi kontakt.

Biometria to pomiary i analiza unikalnych cech fizycznych ludzi, które są następnie wykorzystywane do ich identyfikacji. Od niedawna można mówić o początku uwierzytelniania biometrycznego jako formie identyfikacji i kontroli dostępu: do kont bankowych, telefonów, ale i np. budynków.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody