Innowacyjna metoda płatności testowana nad Wisłą

Mastercard, Empik i PayEye ruszają z testem płatności biometrycznych, opartych na połączeniu biometrii tęczówki oka i twarzy. Polska będzie pierwszym rynkiem z takim rozwiązaniem.

Publikacja: 06.06.2024 04:30

Spojrzeniem zapłacą na początek klienci pięciu salonów Empik w Polsce

Spojrzeniem zapłacą na początek klienci pięciu salonów Empik w Polsce

Foto: AdobeStock

Biometria wchodzi coraz mocniej na rynek, i to nie tylko płatności. Z badań firmy Minds & Roses wynika, że już 80 proc. respondentów przyznaje, iż korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18–25 lat praktycznie każdy miał z nimi kontakt.

Biometria to pomiary i analiza unikalnych cech fizycznych ludzi, które są następnie wykorzystywane do ich identyfikacji. Od niedawna można mówić o początku uwierzytelniania biometrycznego jako formie identyfikacji i kontroli dostępu: do kont bankowych, telefonów, ale i np. budynków.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Amerykanie wiedzą, kto przegra wojnę handlową między USA a UE
Handel
CCC: akcjonariusze zgodzili się na emisje nowych akcji. Nie byli jednomyślni
Handel
Cła Trumpa uderzą w polskich producentów alkoholi
Handel
Węgierskie starcie z supermarketami. Bo rząd nie radzi sobie z inflacją
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń