Reklama
Rozwiń

OT Logistics dużo zainwestuje w portach

W przyszłym roku najwięcej pieniędzy pochłoną wydatki na budowę terminalu przeładowującego produkty rolnicze w Gdańsku.

Publikacja: 28.12.2015 21:00

OT Logistics dużo zainwestuje w portach

Foto: Bloomberg

W przyszłym roku OT Logistics, specjalizujący się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych, zamierza skoncentrować swoją aktywność na ostatnim z tych segmentów. – Naszą sztandarową inwestycją będzie inwestycja w Gdańsku, gdzie chcemy zbudować kompleksowe centrum obrotu portowo- -morskiego, a zarazem największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Dodaje, że w pierwszym etapie grupa zamierza wybudować terminal paszowy o rocznym potencjale przeładunkowym wynoszącym 2,5 mln ton towarów. Będzie on realizowany w latach 2016–2018. W drugim etapie planowana jest budowa terminalu masowego o potencjale przeładunkowym 5 mln ton. Prace nad nim potrwają do 2020 r.

– Port będzie gotowy do obsługi największych statków towarowych w Polsce. Pirs o długości 600 m umożliwi jednoczesną obsługę dwóch statków pełnomorskich – twierdzi Nowik. Jego zdaniem dzięki zaplanowanym udogodnieniom terminal w Gdańsku zapewni unikalną w skali regionu ofertę jednoczesnego rozładunku i załadunku statku przy jednym podejściu. W efekcie będzie mógł skutecznie konkurować z innymi portami wyspecjalizowanymi w ładunkach agro, zlokalizowanymi w Hamburgu (Niemcy), Petersburgu (Rosja), Odessie (Ukraina) i Konstancy (Rumunia).

Realizacja projektu w Gdańsku może pochłonąć łącznie około 300 mln zł. OT Logistics już prowadzi rozmowy zmierzające do pozyskania dla tego projektu partnerów, którzy będą go współfinansować i zapewnią część ładunków do przeładunku. We wrześniu spółka zawarła z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy około 26 ha gruntów, na których chce zrealizować inwestycję.

OT Logistics planuje również inwestycje w pozostałych swoich portach. W zależnym OT Port Świnoujście uruchomiono w październiku terminal kontenerowy. Z kolei w OT Port Gdynia zainwestowano w budowę dwóch magazynów lekkiej konstrukcji. – Dążymy do uniwersalizacji obu tych portów i przyszłoroczne inwestycje, niejako wzorem tegorocznych, będą odpowiedzią na ich bieżące zapotrzebowanie w związku ze spodziewanym wzrostem wolumenów przeładunków – informuje Nowik.

Reklama
Reklama

Logistyczna grupa oczekuje, że w najbliższym czasie zostaną uszczegółowione inwestycje i zakres współpracy z firmą Luka Rijeka, do której należy chorwacki port w Rijece. Giełdowa spółka ma w tym podmiocie 20,8 proc. akcji i przedstawiciela w radzie. Udziały kupiła latem za 112,2 mln kun (ponad 60 mln zł).

W przyszłym roku OT Logistics, specjalizujący się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych, zamierza skoncentrować swoją aktywność na ostatnim z tych segmentów. – Naszą sztandarową inwestycją będzie inwestycja w Gdańsku, gdzie chcemy zbudować kompleksowe centrum obrotu portowo- -morskiego, a zarazem największy w regionie terminal przeładunkowo-składowy wyspecjalizowany w ładunkach agro – mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics.

Dodaje, że w pierwszym etapie grupa zamierza wybudować terminal paszowy o rocznym potencjale przeładunkowym wynoszącym 2,5 mln ton towarów. Będzie on realizowany w latach 2016–2018. W drugim etapie planowana jest budowa terminalu masowego o potencjale przeładunkowym 5 mln ton. Prace nad nim potrwają do 2020 r.

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama