Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Zyski chińskiego giganta odzieżowego nie są jawne i od lat budzą liczne spekulacje w branży. Jeden z głównych partnerów biznesowych Shein postanowił jednak uchylić nieco rąbka tajemnicy.

Publikacja: 09.01.2024 12:36

Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Foto: Bloomberg

Założony w 2008 roku chiński sklep internetowy z odzieżą Shein stał się jednym z najważniejszych graczy na światowych rynkach. Wszystko za sprawą tanich, łatwo dostępnych, popularnych produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Zyski Shein są owiane tajemnicą, ponieważ jako firma prywatna nie ma obowiązku ujawniać swoich rocznych wyników.

Czytaj więcej

Wiceprezes Evergrande zatrzymany. Polowanie na menedżerów chińskich gigantów

Jeden z kluczowych partnerów chińskiego giganta, firma Authentic Brands Group specjalizująca się w zarządzaniu marką, postanowił jednak wypowiedzieć się na ten temat i do pewnego stopnia zaspokoić ciekawość konkurentów branżowych. Jak zdradził prezes Authentic Brands Group, Jamie Salter, przychody Shein znacznie wykraczają ponad 30 mld dolarów rocznie.

Sprzedaż Shein wyższa niż H&M

– Shein jest najszybciej rosnącym detalistą modowym na świecie, jeśli nie największym – podkreślił Jamie Salter w trakcie poniedziałkowej konferencji w Orlando.

– Pojawiają się głosy, że ich sprzedaż sięga 30 milionów, 40 milionów? A może 35 milionów? Nie powiem wam dokładnie, ile wynosi, ale mogę wam zdradzić, że to znacznie ponad 30 milionów dolarów rocznie – dodał prezes i założyciel Authentic Brands Group.

To oznacza, że chiński gigant osiąga sprzedaż zbliżoną do tej, którą notuje hiszpański holding Inditex – właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius czy Oysho – i większą od szwedzkiego H&M.

Handel
Lepsze dwa lata dla handlu na świecie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Handel
Walka na ceny z dyskontami wychodzi poza żywność. Teraz odzież i wyposażenie domu
Handel
Grzegorz Pytko, Biedronka: To nie my rozpoczęliśmy ostrą walkę na obniżki cen
Handel
Koniec hamowania wzrostu cen w sklepach. Co najmocniej drożeje?
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Handel
Nowa sieć dołączyła do wojny cenowej. Daje zniżki na karty Lidla i Biedronki