Reklama

Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Zyski chińskiego giganta odzieżowego nie są jawne i od lat budzą liczne spekulacje w branży. Jeden z głównych partnerów biznesowych Shein postanowił jednak uchylić nieco rąbka tajemnicy.

Publikacja: 09.01.2024 12:36

Ile wynoszą przychody chińskiego giganta Shein? „Znacznie ponad 30 mld dol. rocznie”

Foto: Bloomberg

ala

Założony w 2008 roku chiński sklep internetowy z odzieżą Shein stał się jednym z najważniejszych graczy na światowych rynkach. Wszystko za sprawą tanich, łatwo dostępnych, popularnych produktów, które cieszą się dużym zainteresowaniem także w Polsce. Zyski Shein są owiane tajemnicą, ponieważ jako firma prywatna nie ma obowiązku ujawniać swoich rocznych wyników.

Czytaj więcej

Wiceprezes Evergrande zatrzymany. Polowanie na menedżerów chińskich gigantów

Jeden z kluczowych partnerów chińskiego giganta, firma Authentic Brands Group specjalizująca się w zarządzaniu marką, postanowił jednak wypowiedzieć się na ten temat i do pewnego stopnia zaspokoić ciekawość konkurentów branżowych. Jak zdradził prezes Authentic Brands Group, Jamie Salter, przychody Shein znacznie wykraczają ponad 30 mld dolarów rocznie.

Sprzedaż Shein wyższa niż H&M

– Shein jest najszybciej rosnącym detalistą modowym na świecie, jeśli nie największym – podkreślił Jamie Salter w trakcie poniedziałkowej konferencji w Orlando.

– Pojawiają się głosy, że ich sprzedaż sięga 30 milionów, 40 milionów? A może 35 milionów? Nie powiem wam dokładnie, ile wynosi, ale mogę wam zdradzić, że to znacznie ponad 30 milionów dolarów rocznie – dodał prezes i założyciel Authentic Brands Group.

Reklama
Reklama

To oznacza, że chiński gigant osiąga sprzedaż zbliżoną do tej, którą notuje hiszpański holding Inditex – właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius czy Oysho – i większą od szwedzkiego H&M.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama