Przy zakupie zabawek zaczęliśmy trzymać się za portfel

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle. Aż 70 proc. rodziców kupuje mniej zabawek lub wybiera tańsze zamienniki – wynika z badań przygotowanych przez „dentsu Polska”. Wszystko przez inflację.

Publikacja: 06.12.2023 06:00

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle

Foto: Adobe Stock

Grudzień to moment, w którym wielu rodziców staje przed wyborem zakupu upominku dla dziecka. Wypadające 6 grudnia Mikołajki, a następnie Święta Bożego Narodzenia to okres, w którym zabawki kupuje swoim dzieciom odpowiednio 22 proc. i 57 proc. rodziców.

Jak jednak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę reklamową dentsu Polska, wysoka inflacja i słabnąca dynamika sprzedaży detalicznej w ostatnich 12 miesiącach odbiły się na decyzjach zakupowych dotyczących zabawek, na co wskazuje aż 70 proc. zapytanych rodziców. Przy czym  44 proc. z nich deklaruje, że kupuje obecnie dzieciom mniej zabawek, a 26 proc. wskazało, że kupuje podobną ilość zabawek, ale wybierając tańsze warianty.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Chińskie cła mocno zabolały Kanadę. Ottawa złożyła skargę do WTO
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Handel
Żabka zapowiada wzrost sprzedaży i zysku
Handel
Sieci handlowe dalej na wojnie. Biedronka prowadzi na punkty
Handel
Donald Trump uderza w Wenezuelę cłami wtórnymi
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Handel
Biały Dom wycofa się z niektórych ceł? Donald Trump zapowiedział ich wprowadzenie na 2 kwietnia
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście