Reklama
Rozwiń
Reklama

Przy zakupie zabawek zaczęliśmy trzymać się za portfel

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle. Aż 70 proc. rodziców kupuje mniej zabawek lub wybiera tańsze zamienniki – wynika z badań przygotowanych przez „dentsu Polska”. Wszystko przez inflację.

Publikacja: 06.12.2023 06:00

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle

W tym roku świąteczny koszyk prezentowy dla dzieci może być chudszy niż zwykle

Foto: Adobe Stock

Grudzień to moment, w którym wielu rodziców staje przed wyborem zakupu upominku dla dziecka. Wypadające 6 grudnia Mikołajki, a następnie Święta Bożego Narodzenia to okres, w którym zabawki kupuje swoim dzieciom odpowiednio 22 proc. i 57 proc. rodziców.

Jak jednak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę reklamową dentsu Polska, wysoka inflacja i słabnąca dynamika sprzedaży detalicznej w ostatnich 12 miesiącach odbiły się na decyzjach zakupowych dotyczących zabawek, na co wskazuje aż 70 proc. zapytanych rodziców. Przy czym  44 proc. z nich deklaruje, że kupuje obecnie dzieciom mniej zabawek, a 26 proc. wskazało, że kupuje podobną ilość zabawek, ale wybierając tańsze warianty.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
NINGI Research oskarża CCC o „oszukańczy schemat”. Akcje spadają o ponad 9 proc.
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama