Ruszyło polowanie na okazje

Ponad 60 proc. polskich konsumentów, skuszonych wieloma promocjami i specjalnymi akcjami, chce podczas Black Friday zrobić zakupy. To też czas żniw dla oszustów, więc poszukiwanie promocji nie może odbywać się za wszelką cenę.

Publikacja: 23.11.2023 03:00

Polacy kochają promocje, teraz większość konsumentów chce robić większe niż zwykle zakupy

Polacy kochają promocje, teraz większość konsumentów chce robić większe niż zwykle zakupy

Foto: A. Zbraniecki / East News

Paradoksalnie akurat w tym roku konsumenci powinni czuć się pewniej, ponieważ chroni ich mocniej unijne prawo obowiązujące od stycznia 2021 r.

– Dość powszechną praktyką było to, np. że najpierw sklep podwyższył cenę, a następie w krótkim czasie ją obniżał, żeby wykazać atrakcyjny rabat – mówi Robert Biegaj, ekspert z Grupy Offerista. – Teraz konsument od razu będzie mógł to wychwycić, bo sklep na etykiecie musi podać najniższą cenę z ostatnich 30 dni i cenę przed obniżką. Dlatego warto dokładnie czytać sklepowe etykiety, żeby nie dać się oszukać – dodaje.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama