- Przychody wzrosły do 6 mld zł, co jest także efektem rosnących cen. W przypadku wielu kategorii zwłaszcza mniejszych widzimy wzrosty ilościowe, natomiast w przypadku większych, jak choćby kuchnie obserwujemy spadki - mówi "Rzeczpospolitej" Marina Dubakina, prezeska IKEA Retail w Polsce. - Zainwestowaliśmy 130 mln zł w obniżkę cen ponad 500 bestsellerowych produktów IKEA, nawet o 25 proc. - dodaje.
Dwa miliony paczek z sieci IKEA
Firma podaje, że zainwestowała w infrastrukturę magazynowo-logistyczną kanału e-commerce. Klienci mogą teraz zamawiać produkty za pośrednictwem IKEA.pl, przez telefon czy aplikację mobilną IKEA. Dostarczenie do nich 2 mln paczek pozwoliło osiągnąć 30 proc. udział kanału online w całości przychodów za rok 2023.
Czytaj więcej
IKEA zwolni 17 proc. załogi zakładu produkcyjnego w Goleniowie. Pracę straci 130 pracowników – poinformował portal gs24.pl.
- Sprzedaż internetowa to obecnie ok. 30 proc. naszych przychodów, pomimo ustąpienia pandemii zakupy wielu konsumentów zmieniły się na stałe. Rozwijamy punkty odbiorów zamówień, także nasze usługi planowania, wiele z nich przeobrażamy w placówki handlowe, dzięki czemu powstał nowy format: Studia planowania i zamówień IKEA, w który szczególnie wierzymy - mówi Marina Dubakina. - To był dla nas rok pełen wyzwań, sezon letni też nie należał do najlepszych, tylko dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych pracowników udało się nam osiągnąć ostateczny wynik zgodny z wcześniejszymi prognozami - dodaje.
Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, gdzie IKEA wprowadziła swój mniejszy format – Studia planowania i zamówień. Firma zamknęła rok finansowy 2023 z dziewięcioma nowymi miejscami: w Opolu, Lubinie, Bielsku-Białej, Olsztynie, Kielcach, Toruniu, Rzeszowie i w Warszawie (Westfield Mokotów oraz Wola Park).