IKEA sprzedaje coraz więcej używanych produktów

W ostatnim roku finansowym sprzedaż szwedzkiej sieci w Polsce wzrosła o 9 proc. do 6 mld zł. Już 30 proc. przychodów IKEA uzyskuje w internecie. Trzykrotnie wzrosło zainteresowanie ofertą z drugiej ręki.

Publikacja: 11.10.2023 18:20

Trzykrotnie wzrosło zainteresowanie ofertą z drugiej ręki

Trzykrotnie wzrosło zainteresowanie ofertą z drugiej ręki

Foto: Bloomberg

- Przychody wzrosły do 6 mld zł, co jest także efektem rosnących cen. W przypadku wielu kategorii zwłaszcza mniejszych widzimy wzrosty ilościowe, natomiast w przypadku większych, jak choćby kuchnie obserwujemy spadki - mówi "Rzeczpospolitej" Marina Dubakina, prezeska IKEA Retail w Polsce. - Zainwestowaliśmy 130 mln zł w obniżkę cen ponad 500 bestsellerowych produktów IKEA, nawet o 25 proc. - dodaje.

Dwa miliony paczek z sieci IKEA

Firma podaje, że zainwestowała w infrastrukturę magazynowo-logistyczną kanału e-commerce. Klienci mogą teraz zamawiać produkty za pośrednictwem IKEA.pl, przez telefon czy aplikację mobilną IKEA. Dostarczenie do nich 2 mln paczek pozwoliło osiągnąć 30 proc. udział kanału online w całości przychodów za rok 2023.

Czytaj więcej

IKEA zwolni w polskiej fabryce co szóstego pracownika

- Sprzedaż internetowa to obecnie ok. 30 proc. naszych przychodów, pomimo ustąpienia pandemii zakupy wielu konsumentów zmieniły się na stałe. Rozwijamy punkty odbiorów zamówień, także nasze usługi planowania, wiele z nich przeobrażamy w placówki handlowe, dzięki czemu powstał nowy format: Studia planowania i zamówień IKEA, w który szczególnie wierzymy - mówi Marina Dubakina. - To był dla nas rok pełen wyzwań, sezon letni też nie należał do najlepszych, tylko dzięki ogromnemu zaangażowaniu naszych pracowników udało się nam osiągnąć ostateczny wynik zgodny z wcześniejszymi prognozami - dodaje.

Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, gdzie IKEA wprowadziła swój mniejszy format – Studia planowania i zamówień. Firma zamknęła rok finansowy 2023 z dziewięcioma nowymi miejscami: w Opolu, Lubinie, Bielsku-Białej, Olsztynie, Kielcach, Toruniu, Rzeszowie i w Warszawie (Westfield Mokotów oraz Wola Park).

- O nowych sklepach myślimy zawsze, jednak obecnie nie jestem w stanie poinformować o żadnym potwierdzonym planie realizacji tego typu projektu - dodaje szefowa IKEA Retail.

Czytaj więcej

Marina Dubakina: Na razie IKEA nie planuje nowych dużych sklepów

Meble z odzysku coraz bardziej popularne

Firma odnotowuje także wzrost zainteresowania usługą „Oddaj i Zyskaj”. W ubiegłym roku finansowym z usługi skorzystało ponad trzy razy więcej klientów i klientek niż rok wcześniej.

Udostępniła również możliwość rezerwacji online produktów z działu Okazje na Okrągło, gdzie poza używanymi meblami i akcesoriami znajdują się także te pochodzące ze zwrotów, ekspozycji, ostatnie sztuki lub z niewielkimi wadami, które nie wpływają na ich funkcję i bezpieczeństwo. Tutaj również zainteresowanie było większe niż rok wcześniej – sprzedano 1,8 mln sztuk różnych produktów, co daje 16 proc. wzrost względem roku finansowego 2022.

- Przychody wzrosły do 6 mld zł, co jest także efektem rosnących cen. W przypadku wielu kategorii zwłaszcza mniejszych widzimy wzrosty ilościowe, natomiast w przypadku większych, jak choćby kuchnie obserwujemy spadki - mówi "Rzeczpospolitej" Marina Dubakina, prezeska IKEA Retail w Polsce. - Zainwestowaliśmy 130 mln zł w obniżkę cen ponad 500 bestsellerowych produktów IKEA, nawet o 25 proc. - dodaje.

Dwa miliony paczek z sieci IKEA

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Potężne zwolnienia Unilever w Europie. Pracę straci jedna trzecia załogi biurowej
Handel
Finał Euro 2024. Angielskie sieci handlowe zmieniają godziny otwarcia sklepów
Handel
Polacy kupują używane produkty luksusowe. Która marka króluje?
Handel
Sklepy internetowe nadal powstają jak szalone
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Handel
Amerykańska sieć rezygnuje z niegdyś ulubionej formy płatności bezgotówkowej
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą