Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 22:05 Publikacja: 22.09.2023 15:01
Foto: Robert Przybylski
Chodzi o system Just Walk Out, pozwalający sklepowi na rozpoznawanie, co klient wybiera z oferty i wkłada do koszyka dzięki systemowi kamer, skanerów, jak i czujników na półkach. Płatność odbywa się automatycznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dotąd był on stosowany w sklepach spożywczych, ale dzięki metkom z systemem identyfikacji radiowej RFID teraz ma być stosowany także w sklepach odzieżowych.
Zdaniem ekspertów rozszerzenie systemu kasowego Amazona o kategorię ubrań to kolejny krok w kierunku przyszłości handlu tradycyjnego. Coraz więcej klientów oczekuje od sklepów szybkiego i wygodnego procesu zakupowego. - Rozwiązania “bezkasowe” pozwalają na spełnienie tych oczekiwań, oferując klientom możliwość zrobienia zakupów w kilka sekund bez konieczności czekania w kolejce - mówi dr Maciej Kraus, partner Movens Capital. - Jak z każdą technologią, będziemy musieli się z nią oswoić i nauczyć korzystać. 5 lat temu uczyliśmy się kas samoobsługowych w supermarketach, od ponad roku działają Żabki Nano. Decathlon od lat oferuje w swoich sklepach podobne rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID. Z czasem każde z nich zyskuje coraz więcej zwolenników – dodaje.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Wszystkie kraje świata miały czas do 9 lipca na wypracowanie umów handlowych z USA. Prezydent Donald Trump przes...
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział, że Biały Dom zacznie niebawem wysyłać do różnych krajów na świecie list...
Rekordowe temperatury w Japonii ograniczyły produkcję zielonej herbaty matcha w tym roku, nadwyrężając dostawy i...
Trwa właśnie ostatni tydzień intensywnych negocjacji UE z USA. Stawką w grze jest zakończenie lub wznowienie woj...
Polacy na produkty ze sklepowych zamrażarek wydają już 5,4 mld zł rocznie, a rynek wciąż rośnie. I to nie tylko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas