Chodzi o system Just Walk Out, pozwalający sklepowi na rozpoznawanie, co klient wybiera z oferty i wkłada do koszyka dzięki systemowi kamer, skanerów, jak i czujników na półkach. Płatność odbywa się automatycznie za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dotąd był on stosowany w sklepach spożywczych, ale dzięki metkom z systemem identyfikacji radiowej RFID teraz ma być stosowany także w sklepach odzieżowych.
Zdaniem ekspertów rozszerzenie systemu kasowego Amazona o kategorię ubrań to kolejny krok w kierunku przyszłości handlu tradycyjnego. Coraz więcej klientów oczekuje od sklepów szybkiego i wygodnego procesu zakupowego. - Rozwiązania “bezkasowe” pozwalają na spełnienie tych oczekiwań, oferując klientom możliwość zrobienia zakupów w kilka sekund bez konieczności czekania w kolejce - mówi dr Maciej Kraus, partner Movens Capital. - Jak z każdą technologią, będziemy musieli się z nią oswoić i nauczyć korzystać. 5 lat temu uczyliśmy się kas samoobsługowych w supermarketach, od ponad roku działają Żabki Nano. Decathlon od lat oferuje w swoich sklepach podobne rozwiązania z wykorzystaniem technologii RFID. Z czasem każde z nich zyskuje coraz więcej zwolenników – dodaje.