W marcu LPP wypracowało 415 mln zł przychodów, czyli o 10 proc. więcej niż rok temu. Wzrost obrotów jest niższy niż tempo zwiększenia powierzchni handlowej, które wyniosło 14 proc. (do 854 tys. mkw.). Warto jednak pamiętać, że w tym roku w marcu wypadły Święta Wielkanocne (rok temu były w kwietniu), co mogło kosztować LPP kilka procent przychodów (chodzi brak lub ograniczony handel w piątek, sobotę, niedzielę i poniedziałek).

Marzec był kolejnym miesiącem, w którym spadła marża brutto – tym razem o 5 pkt proc., do 52 proc. Oznacza to, że zysk brutto na sprzedaży w ubiegłym miesiącu wzrósł tylko o 0,4 proc., do 216 mln zł, pomimo 10-proc. zwiększenia przychodów.

Cały I kwartał wypadł dla właściciela marki Reserved dość słabo. O ile pod względem przychodów było nieźle (+17 proc., do 1,17 mld zł), to spadek marży brutto o 5,6 pkt proc., do 47 proc., spowodował, że zysk brutto na sprzedaży LPP urósł tylko o 4,6 proc., do 552 mln zł. Biorąc pod uwagę, że koszty SG&A w LPP w tym roku będą rosły, oznacza to prawdopodobnie pogorszenie wyników operacyjnego i netto w I kwartale w porównaniu do ubiegłego roku.