Reklama
Rozwiń
Reklama

Profesor Witold Orłowski: Wojna handlowa USA–UE? Nie sądzę

Amerykański program pomocowy IRA to silna zachęta dla technologicznych czempionów, by przenosiły się do Stanów. Europa musi na to przygotować dobrą odpowiedź – uważa prof. Witold Orłowski z Akademii Finansów i Biznesu Vistula.

Publikacja: 09.01.2023 03:00

Profesor Witold Orłowski: Wojna handlowa USA–UE? Nie sądzę

Foto: Robert Gardziński

Niemcy i Francja najgłośniej, ale Polska również, biją na alarm, że program „zazielenienia” amerykańskiej gospodarki IRA mocno szkodzi europejskiej gospodarce. Skąd te obawy?

Sytuacja jest o tyle niezręczna, że ten program jest wyrazem gwałtownego zaostrzenia amerykańskiej polityki klimatycznej. Spełniło się to, do czego Unia Europejska namawiała Stany Zjednoczone od lat. O ile więc sam cel trudno UE krytykować, o tyle problem polega na tym, że jego realizacja wiąże się z subsydiowaniem przedsiębiorstw amerykańskich bądź firm działających na terenie USA.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama