Reklama

Sklepy już tną liczbę promocji, wyjątkiem drogerie i dyskonty

Spowolnienie w handlu staje się faktem, nawet w szczycie sezonu świątecznego liczba atrakcyjnych ofert spadła.

Publikacja: 01.01.2023 21:03

Sklepy już tną liczbę promocji, wyjątkiem drogerie i dyskonty

Foto: Adobe Stock

W handlu także rozpoczyna się już ostre zaciskanie pasa. Choć przed świętami ponad 70 proc. Polaków zapowiadało kupowanie głównie na promocjach, mimo to większość sieci zmniejszyła ich liczbę, co potwierdza badanie UCE Research i Hiper-Com Poland, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Od 23 listopada do 23 grudnia w 39 tys. sklepów prowadzonych przez 90 sieci handlowych ogólna liczba promocji spadła w ujęciu rocznym 0,8 proc. Dane zaburzają dyskonty, które liczbę takich ofert zwiększyły aż ponad 50 proc., oraz drogerie z ponad 20-proc. wzrostem.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Reklama
Reklama