Grupa CCC w drugim kwartale swojego roku obrotowego 2022–2023 wykazała wyższe o 17 proc. przychody, wyższy o 18 proc. zysk brutto na sprzedaży oraz o 1 proc. wyższy zysk operacyjny niż w II kwartale 2021 r. EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) grupy kierowanej przez Marcina Czyczerskiego była zaś o 1 proc. niższa niż rok temu. Wymienione wielkości wynieść miały według szacunków zarządu 2,38 mld zł (największa sprzedaż kwartalna w historii), 1,13 mld zł, 79 mln zł i 224 mln zł.
Mimo że w sumie dają one obraz lepszy niż przed rokiem, kurs akcji CCC we wtorek topniał na warszawskiej giełdzie. Analitycy oceniają albo że rezultaty są słabsze, niż się spodziewali, albo zapowiadają pogorszenie sytuacji w kolejnych kwartałach.
– Wyniki były słabsze od moich oczekiwań – mówi Tomasz Sokołowski z Santander Biuro Maklerskie. Rozczarował go poziom wyniku brutto na sprzedaży. Jak precyzuje, zastrzeżenia ma głównie do wyniku należącej do CCC skupionej na biznesie internetowym Grupy Modivo.
– Wyniki są dość przeciętne – uważa z kolei Sylwia Jaśkiewicz, analityczka z Domu Maklerskiego BOŚ. O rezultatach CCC mówi „płaskie rok do roku”. Pozytywnie zaskoczył ją wzrost przychodów, rozczarował nieco zysk operacyjny.