Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 18.09.2025 14:30 Publikacja: 16.06.2022 23:22
Foto: Paola Capelletto
W ciągu ostatnich 12 miesięcy, do końca kwietnia, Polacy wydali na wina musujące ponad 688 mln zł, co oznacza ponad 13-proc. wzrost rok do roku. Ilościowo rynek urósł o 6,3 proc., co pokazuje, jak zmieniają się zwyczaje – sięgamy po droższe trunki.
– Największy wpływ na wynik miało prosecco, to 43 proc. wartości sprzedaży win musujących i rośnie niemal 18 proc. r./r. Sprzedaż francuskiego szampana zaś mocno wyhamowała – mówi Anna Wagner, client business partner w NielsenIQ. – Rok temu był to najszybciej rozwijający się segment, teraz pod względem dynamiki wartości sprzedaży plasuje się za asti i prosecco. Te dwa segmenty są szczególne wspierane przez dyskonty. Średnia liczba wariantów na sklep rośnie dwucyfrowo, między innymi kosztem szampana – dodaje. Jak podaje NielsenIQ, połowa wina musującego w Polsce sprzedaje się w dyskontach.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Handlowa grupa podniosła oczekiwania dotyczące przychodów i zysku w 2025 r. Motorem biznesu Allegro jest Polska,...
Kreml ogłosił rozpoczęcie prac nad umową o wolnym handlu między Euroazjatycką Unią Gospodarczą (EUG) a Indiami....
Swatch podniesie ceny zegarków w Stanach Zjednoczonych o 5–15 proc. To efekt ceł nałożonych przez Donalda Trumpa...
Donald Trump negocjował z Chińczykami warunki porozumienia w wojnie celnej. Choć TikTokowi groził ban w Stanach...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas