Wina musujące zdobywają latem serca klientów

Na tle dołującego rynku alkoholi, zwłaszcza największych kategorii piwa i wódki, wina musujące zwiększyły sprzedaż. I to aż dwucyfrowo.

Publikacja: 16.06.2022 23:22

Wina musujące zdobywają latem serca klientów

Foto: Paola Capelletto

W ciągu ostatnich 12 miesięcy, do końca kwietnia, Polacy wydali na wina musujące ponad 688 mln zł, co oznacza ponad 13-proc. wzrost rok do roku. Ilościowo rynek urósł o 6,3 proc., co pokazuje, jak zmieniają się zwyczaje – sięgamy po droższe trunki.

– Największy wpływ na wynik miało prosecco, to 43 proc. wartości sprzedaży win musujących i rośnie niemal 18 proc. r./r. Sprzedaż francuskiego szampana zaś mocno wyhamowała – mówi Anna Wagner, client business partner w NielsenIQ. – Rok temu był to najszybciej rozwijający się segment, teraz pod względem dynamiki wartości sprzedaży plasuje się za asti i prosecco. Te dwa segmenty są szczególne wspierane przez dyskonty. Średnia liczba wariantów na sklep rośnie dwucyfrowo, między innymi kosztem szampana – dodaje. Jak podaje NielsenIQ, połowa wina musującego w Polsce sprzedaje się w dyskontach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama