Polacy znowu chcą mieć ubrania krajowych firm i wspierać gospodarkę

Po latach zachłyśnięcia się zachodnimi markami i produkcją z importu widać powrót konsumentów do rodzimych producentów. Mimo wyższych cen.

Publikacja: 24.05.2022 21:00

Polacy znowu chcą mieć ubrania krajowych firm i wspierać gospodarkę

Foto: Adobe Stock

Wiele polskich marek odniosło sukces również na trudnych zachodnich rynkach, ale długo nikt nie podkreślał w promocji, skąd dana marka pochodzi. Teraz się to zmienia, a pandemia zdecydowanie ułatwiła polskim i szerzej unijnym producentom dotarcie do nowych klientów, gdy import z Dalekiego Wschodu znacznie się utrudnił, a przy tym lawinowo wzrosły koszty.

Z najnowszego raportu modowego przygotowanego przez operatora płatności Klarna wynika, że Polacy są bardzo zainteresowani markami krajowymi. Aż 84 proc. ma je już w domu – mówią o tym konsumenci niezależnie od grupy wiekowej. Jako główne zalety krajowej produkcji 56 proc. podaje wygodę takich ubrań, a 44 proc. mówi o przystępnej cenie. 41 proc. chce wspierać rodzimą gospodarkę.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne