Objęcie sieci Go Sport sankcjami, ponieważ należy do obywateli rosyjskich, spowoduje duże zmiany na rynku sportowym. Potencjalnie objęty bojkotem Decathlon, który nie wycofuje się z Rosji, też powinien odczuć odpływ klientów. Zyskać mogą inne firmy takie jak Intersport, który chwali się najlepszymi wynikami od niemal dekady, sprzyja też nastawienie konsumentów. 44 proc. Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index.

Według danych z badania 47 proc. przyznało, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii. W celu nadążenia za zmianami oraz zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów, branża sportowa od dłuższego czasu przechodzi przemianę.

Na koniec roku obrotowego 2021/2022 Intersport osiągnął zysk brutto w wysokości 129 tys. zł wobec ubiegłorocznej straty na poziomie 27 mln zł. To najlepszy wynik przedsiębiorstwa od ponad 9 lat. Łączne przychody netto spółki ze sprzedaży wyniosły 231,8 mln zł i były wyższe o 48,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Marża brutto wzrosła o ok. 7 pkt. proc. rok do roku, osiągając poziom blisko 40 proc.

- Pomimo wielu przeciwności i trudnego czasu, jesteśmy optymistycznie nastawieni do przyszłości i rozwoju branży sportowej, tym samym Naszej firmy. Patrząc na obecne tendencje sprzedażowe oraz badania rynku spodziewamy się wzrostu zainteresowania naszą ofertą – mówi Marek Kaczmarek, prezes Intersport. - Wyniki, które udało nam się osiągnąć na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy to efekt ciężkiej pracy całego zespołu oraz odpowiednio zaplanowanej i dopasowanej do aktualnych realiów strategii, którą z sukcesem codziennie wdrażamy – dodaje.