Trudny rok dla Monnari

Silny dolar, rosnące koszty zatrudnienia i konkurencja obniżyły wyniki odzieżowej firmy. W poszukiwaniu oszczędności próbuje umów w chińskiej walucie.

Publikacja: 26.02.2017 21:24

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Łódzka firma Monnari Trade, prowadząca sieć tradycyjnych sklepów z odzieżą damską i internetową platformę handlową, podsumowała wyniki za ubiegły rok. Jej przychody urosły o 8,5 proc., do 232 mln zł, ale zdaniem Mirosława Misztala, prezesa i głównego akcjonariusza Monnari, liczono na więcej. – To nie jest poziom, który zakładaliśmy – przyznaje Misztal.

Firma miała jednak trudności z realizacją dostaw do sklepów (w tym roku ma sobie z nimi już radzić) i uczestniczyła w zajadłej wojnie cenowej, którą prowadzą odzieżowe firmy. W tym roku Mirosław Misztal spodziewa się ponownego wzrostu przychodów Monnari, ale będzie ona ostrożniej inwestować w sklepy. Powierzchnia handlowa sieci ma urosnąć o 1,5–3 tys. mkw., podczas gdy w 2016 r. powiększyła się o 4,3 tys. mkw. do 31,5 tys. mkw. Najwięcej nowych sklepów – 13 – Monnari otworzyło w IV kw. ubiegłego roku. Jeden zamknęło i w sumie w grudniu firma prowadziła 163 salony z odzieżą. Obecnie jest ich 161 i nie jest wykluczone, że sieć przejdzie w tym roku spore zmiany. Kończy się bowiem 27 umów najmu i nie jest jasne, jak zakończą się negocjacje z galeriami handlowymi.

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Handel
Żabka: patrzymy z optymizmem na 2025 r.
Handel
Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę, o zakupie decyduje cena
Handel
Długa kolejka do sprzedaży Pepco
Handel
Polacy mniej kradną w sklepach. Przynajmniej oficjalnie
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego