Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowy handel będzie inny niż przed pandemią

W wirtualnej dyskusji panelowej Światowego Forum Gospodarczego (WEF) podkreślono, że światowy handel po zakończeniu pandemii będzie inny niż wcześniej, zwrócono uwagę na rosnące znaczenie sprawnych łańcuchów dostaw zwłaszcza w krajach rozwijających się.

Publikacja: 22.01.2022 16:45

Ngozi Okonjo-Iweala, dyrektor generalna WTO

Ngozi Okonjo-Iweala, dyrektor generalna WTO

Foto: Bloomberg

Przedstawicielka USA ds. handlu Katherina Tai stwierdziła, że decydenci polityczni nie powinni podejmować prób odtworzenia systemu handlu na świecie do stanu, jaki istniał przed pandemią, ale stworzyć bardziej elastyczny, zrównoważony i wspierający wyższy poziom życia. W ramach wirtualnej dyskusji panelowej Światowego Form Gospodarczego (WEF) przestrzegła przed oglądaniem się za „powrotem do normalności” po 2 latach zakłóceń wywołanych przez pandemię.

- Moim zdaniem nadszedł czas przyznania, że naszym celem nie powinny być próby powrotu do tego, jaki był świat powiedzmy w 2019 r., ale skorzystać z nauczki bardzo ciężko uzyskanej i bolesnej, jakiej doświadczyliśmy w ostatnich dwóch latach i skorzystać z okazji, aby stworzyć coś innego i lepszego — cytuje ją Reuter. Dodała, że to wzmocni i zróżnicuje łańcuchy dostaw.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama