Reklama

Nowy handel będzie inny niż przed pandemią

W wirtualnej dyskusji panelowej Światowego Forum Gospodarczego (WEF) podkreślono, że światowy handel po zakończeniu pandemii będzie inny niż wcześniej, zwrócono uwagę na rosnące znaczenie sprawnych łańcuchów dostaw zwłaszcza w krajach rozwijających się.

Publikacja: 22.01.2022 16:45

Ngozi Okonjo-Iweala, dyrektor generalna WTO

Ngozi Okonjo-Iweala, dyrektor generalna WTO

Foto: Bloomberg

Przedstawicielka USA ds. handlu Katherina Tai stwierdziła, że decydenci polityczni nie powinni podejmować prób odtworzenia systemu handlu na świecie do stanu, jaki istniał przed pandemią, ale stworzyć bardziej elastyczny, zrównoważony i wspierający wyższy poziom życia. W ramach wirtualnej dyskusji panelowej Światowego Form Gospodarczego (WEF) przestrzegła przed oglądaniem się za „powrotem do normalności” po 2 latach zakłóceń wywołanych przez pandemię.

- Moim zdaniem nadszedł czas przyznania, że naszym celem nie powinny być próby powrotu do tego, jaki był świat powiedzmy w 2019 r., ale skorzystać z nauczki bardzo ciężko uzyskanej i bolesnej, jakiej doświadczyliśmy w ostatnich dwóch latach i skorzystać z okazji, aby stworzyć coś innego i lepszego — cytuje ją Reuter. Dodała, że to wzmocni i zróżnicuje łańcuchy dostaw.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama