Reklama

UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Zdaniem UOKiK firma wymagała od dostawców obniżenia cen produktów już po ich sprzedaży i wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.

Publikacja: 03.01.2022 12:03

UOKiK nałożył 140 mln zł kary na sieć Kaufland

Foto: Adobe Stock

W efekcie postępowań prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki.

Najwięcej, bo blisko 124 mln zł kary firma otrzymała za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. Zdaniem urzędników Kaufland ustalał warunki współpracy z niektórymi z nich już po rozpoczęciu roku, w efekcie przy przedłużających się negocjacjach umowy na kolejny rok, dostawca nie wiedział, na jakich warunkach realizował dostawy. W nowym kontrakcie często wprowadzane były dodatkowe rabaty lub spółka podwyższała wysokość dotychczasowych, a dostawcy musieli zapłacić wyrównanie z tego tytułu. W praktyce oznaczało to wsteczne obniżenie już zapłaconej ceny sprzedaży produktów do sieci Kaufland.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Trumpa uderzają w luksus. Swatch podnosi ceny zegarków nawet o 15 procent
Handel
Czy Trump dogadał się z Chinami w sprawie ceł i TikToka? Intrygujący wpis na Truth Social
Handel
Towar za towar. Rozkręca się handel barterowy między Rosją a Chinami
Handel
Chińskie śledztwo w sprawie chipów z USA. Rozmowy handlowe nabierają tempa
Reklama
Reklama