Sklepy muszą być gotowe na więcej zwrotów niż zwykle

W tym roku Polacy wyjątkowo dużo prezentów kupili online. Te nietrafione można bez podawania przyczyn odesłać. Dla sprzedawców będzie to prawdziwe wyzwanie.

Publikacja: 27.12.2021 21:00

Sklepy muszą być gotowe na więcej zwrotów niż zwykle

Foto: Adobe Stock

Około połowa prezentów świątecznych została w tym roku kupiona online, gdzie ich zwrot jest możliwy bez podawania przyczyny. Także wiele sklepów stacjonarnych wprowadziło tego typu ułatwienia, mimo że nie zmusza ich do tego prawo. Nie chcą jednak tracić klientów, których do e-zakupów skłania właśnie możliwość zwrotu, jeśli produkt nie pasuje.

Sezon świąteczny sprzyja oddawaniu prezentów. I choć z badania Deloitte wynika, że tylko 7 proc. Polaków oddało lub wyrzuciło nietrafiony prezent, to jednocześnie aż ponad 50 proc. ma już za sobą choć kilka odesłanych przesyłek z towarem kupionym online. Nieoficjalnie branża odzieżowa przyznaje, że nawet co trzecie zamówienie wraca do e-sklepu. – Coraz częściej klienci od razu kupują tą samą rzecz w dwóch rozmiarach i bardziej pasujący zostaje – podaje jedna z marek sieciowych.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne