Sklepy muszą być gotowe na więcej zwrotów niż zwykle

W tym roku Polacy wyjątkowo dużo prezentów kupili online. Te nietrafione można bez podawania przyczyn odesłać. Dla sprzedawców będzie to prawdziwe wyzwanie.

Publikacja: 27.12.2021 21:00

Sklepy muszą być gotowe na więcej zwrotów niż zwykle

Foto: Adobe Stock

Około połowa prezentów świątecznych została w tym roku kupiona online, gdzie ich zwrot jest możliwy bez podawania przyczyny. Także wiele sklepów stacjonarnych wprowadziło tego typu ułatwienia, mimo że nie zmusza ich do tego prawo. Nie chcą jednak tracić klientów, których do e-zakupów skłania właśnie możliwość zwrotu, jeśli produkt nie pasuje.

Sezon świąteczny sprzyja oddawaniu prezentów. I choć z badania Deloitte wynika, że tylko 7 proc. Polaków oddało lub wyrzuciło nietrafiony prezent, to jednocześnie aż ponad 50 proc. ma już za sobą choć kilka odesłanych przesyłek z towarem kupionym online. Nieoficjalnie branża odzieżowa przyznaje, że nawet co trzecie zamówienie wraca do e-sklepu. – Coraz częściej klienci od razu kupują tą samą rzecz w dwóch rozmiarach i bardziej pasujący zostaje – podaje jedna z marek sieciowych.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin