Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy wykonane przez ASM Sales Force Agency, liderem niskich cen w skali ostatniego miesiąca i trzeciego kwartału 2021 r. jest Auchan.
Według wstępnych danych GUS ceny dóbr i usług konsumpcyjnych we wrześniu w porównaniu z tym miesiącem 2020 r. wzrosły o 5,8 proc. a w stosunku do poprzedniego miesiąca o 0,6 proc.
We wrześniu badanie ASM Sales Force Agency wykazało średnią cenę koszyka na poziomie 226,97 zł. To wzrost o 2,68 zł, czyli o 1,2 proc. w porównaniu do sierpnia br. Dodatkowo, z danych zebranych przez autorów badania wynika, że w 7 na 11 sieci objętych badaniem, ceny we wrześniu br. były wyższe niż w sierpniu. Największy wzrost średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci E.Leclerc (3,76 proc.). Natomiast w ujęciu rocznym, wzrost cen odnotowano w pięciu sieciach wobec 2020 roku. Były to: Intermarché (0,11 proc.), Biedronka (4,48 proc.), Carrefour (5,10 proc.), Tesco (6,29 proc.). Największy spadek cen koszyka odnotowano w sieci Makro, w której średnia cena we wrześniu 2021 r. była niższa o 26,26 zł niż przed rokiem.
Czytaj więcej
Gospodarka rośnie mimo pandemii. I na tym koniec plusów.
Analizując koszyk złożony wyłącznie z produktów najtańszych moglibyśmy zapłacić 180,29 zł (więcej o 3,98 zł niż w sierpniu), natomiast koszyk produktów najdroższych - 288,63 zł (mniej o 0,38 zł niż w sierpniu). Dane w ujęciu rocznym pokazują, że suma koszyka minimalnego we wrześniu 2021 r. była wyższa 2,75 proc. niż przed rokiem, natomiast koszyk maksymalny był we wrześniu br. tańszy o 9,25 proc, niż w 2020 r.