Z internetu korzysta już niemal 28 mln z nieco ponad 38 mln mieszkańców Polski. Do tego stale rośnie odsetek kupujących w sieci: w ciągu roku jest ich więcej o 2 pkt proc. – wynika z dorocznego raportu firmy Gemius dla branżowej organizacji eCommerce Polska.
Otwarci na nowinki
Niemal podwoiła się liczba osób uznających zakupy internetowe za bezpieczne, co szczególnie cieszy branżę. 26 proc. uznaje kanał za w pełni bezpieczny, rok temu było to 14 proc. W sumie 59 proc. pozytywnie wypowiada się o swoich doświadczeniach z e-handlem, rok temu było to tylko 33 proc.
Dotychczas główną barierą dla kupujących było powierzenie swoich pieniędzy sprzedawcy, z którym nie mają żadnego fizycznego kontaktu. Z tego też powodu wciąż tak ogromną popularnością cieszą się płatności gotówkowe u kurierów czy wysyłka za pobraniem. Takie formy jako motywujące do e-zakupów wskazuje ponad 40 proc. badanych, choć liderem są szybkie e-przelewy, wskazane przez 68 proc.
Ogółem trzy najpopularniejsze metody płatności przy zakupach w internecie to: szybki przelew (33 proc. wskazań), przelew tradycyjny (32 proc. wskazań) oraz płatność kartą (31 proc. wskazań).