Reklama

Lidl ukarany, bo zakończył promocję zbyt szybko. UOKiK nie miał wątpliwości

Promocja „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla” kolejny raz obróciła się przeciwko detaliście.

Aktualizacja: 30.07.2018 17:55 Publikacja: 30.07.2018 14:51

Lidl ukarany, bo zakończył promocję zbyt szybko. UOKiK nie miał wątpliwości

Foto: Bloomberg

W 2016 roku Lidl uruchomił promocję „Sprytnie i tanio kupować marki Lidla”, w której klienci niezadowoleni z jakości produktów mogli je zwracać. Można było zwracać nawet puste opakowania, co „klienci” natychmiast zaczęli wykorzystywać – normą przy sklepach był widok osób przepakowujących towar z oryginalnych opakowań tylko po to, by puste zwrócić w sklepie z powodu „niezadowalającej” jakości. Chociaż promocja dotyczyła tylko marek własnych sieci, to i tak wystarczyło to, by spowodować duże problemy. Promocja, która miała trwać od 27 października do 30 listopada 2016 roku została zakończona już po kilku dniach. Lidl tłumaczył w komunikacie: „Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom.”

Gwałtowne zakończenie promocji nie spodobało się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który uznał, że Lidl naruszył zbiorowe interesy konsumentów. UOKiK stwierdził, że Lidl powinien był umieścić informację o zakończeniu promocji na 7 dni przed jej faktycznym zakończeniem.

W celu naprawienia powstałej szkody Lidl zobowiązał się, jak można przeczytać na stronie detalisty, do zorganizowania szkoleń z praw konsumenckich dla klientów. Szkolenia będą miały odbywać się online i będą też okazją do wygrania bonów na zakupy. Pierwszych 10 tysięcy klientów, którzy uzyskają w teście kończącym szkolenie min. 70 proc. poprawnych odpowiedzi uzyska bon na 25 zł.

Dodatkowo Lidl ma zorganizować 8 jednodniowych szkoleń dla rzeczników konsumentów i pracowników Inspekcji Handlowej z zapobiegania nieuczciwym praktykom handlowym. W każdym szkoleniu ma uczestniczyć maksymalnie 35 osób.

Treści szkolenia będą podlegały akceptacji przez UOKiK i będzie dostępne na stronie Lidla przez trzy tygodnie. Szkolenia wystartują w okresie między 1 września a 15 listopada (Lidl wybierze datę).

Reklama
Reklama

Za naruszenie praw konsumentów Lidl mógł zostać ukarany znacznie surowiej. Można jednak przypuszczać, że UOKiK wziął pod uwagę, że najbardziej poszkodowanymi w tej historii byli jednak uczciwi konsumenci (którzy faktycznie zwracali tylko te towary, które nie spełniły obietnicy jakości) oraz Lidl, których kosztem ci nieuczciwi konsumenci zrobili sobie darmowe zakupy.

Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama