Wielkanoc i majówka zaszkodziły CCC

O jedną piątą niższe niż przed rokiem były obroty w tzw. porównywalnych sklepach sieci CCC w kwietniu. I choć grupa dzięki przejęciom i e-handlowi notuje spory wzrost, wartość jej akcji dziś znowu spada.

Aktualizacja: 06.05.2019 13:12 Publikacja: 06.05.2019 12:52

Wielkanoc i majówka zaszkodziły CCC

Foto: Bloomberg

Po silnym spadku notowań akcji CCC wywołanym przez wstępne dane finansowe obuwniczej grupy za I kwartał tego roku, podane do wiadomości 27 kwietnia, opublikowane w pierwszy poniedziałek maja dane o sprzedaży w kwietniu początkowo nie wstrząsnęły inwestorami. Kurs akcji polkowickiej firmy o godzinie 10.06 był minimalny (papier kosztował 204,2 zł, o 0,10 proc. mniej niż na poprzedniej sesji). Jednak już przed południem kurs osunął się poniżej 200 zł, spadając o 2,64 proc.

Grupa CCC (z wyłączeniem biznesu w Niemczech) w kwietniu zanotowała 524,2 mln zł przychodu. To o 20 proc. niż rok wcześniej, ale analitycy zwracają uwagę na to, że przychody samego CCC (z pominięciem firm przejętych, takich jak eobuwie.pl, Karl Voegele, czy Gino Rossi) zanotowało w tym czasie spadek przychodów. Według naszych obliczeń, wyniosły one 333,1 mln zł, o około 3 proc. mniej niż rok wcześniej.

Sklepy detaliczne CCC, odpowiadające za największą część przychodów grupy, w kwietniu zanotowały 2-proc. spadek przychodu (do 320 mln zł). Z kolei hurtowa sprzedaż CCC wyniosła 13,1 mln zł, o 21 proc. mniej niż przed rokiem.

Uwzględniając sklepy Karl Voegele, Gino Rossi oraz rozbudowywaną sieć salonów eobuwie.pl, przychody ze sprzedaży detalicznej grupy CCC wyniosły w kwietniu 376 mln zł, o 14 proc. więcej niż przed rokiem, podczas, gdy powierzchnia handlowa grupy urosła rok do roku o 38 proc. do prawie 689 tys. m kw.

Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa analityków w Haitong Banku, dane należy odczytywać negatywnie.

Wylicza, że z pominięciem efektu przejęć, powierzchnia tradycyjnych sklepów CCC urosła rok do roku o około 21 proc., co w zestawieniu z 2-proc. spadkiem przychodów, daje to około 22-23 proc. spadek obrotów w sklepach porównywalnych.

Haitong Bank przypomina, że w tym roku kwiecień był nieco krótszy (w rozumieniu dni handlu – red.) za sprawą Wielkanocy i efektu majówki.

Druga pod względem wagi pozycja przychodów grupy, e-handel, odpowiadała w kwietniu za 133,8 mln zł, o 48 proc. więcej niż przed rokiem. Gros tej kwoty to wpływy eobuwie.pl (bez sklepów fizycznych): 127,4 mln zł, czyli o 41 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecia pozycja - sprzedaż hurtowa – odpowiadała za nieznaczną część przychodów grupy, bo 14,4 mln zł (spadek o 13 proc. rok do roku).

Narastająco po czterech miesiącach tego roku przychody Grupy CCC wynoszą 1,56 mld zł, o 43 proc. więcej niż w tym samym czasie 2018 r.

Gino Rossi, które należy do CCC w 66 procentach, podało niezależnie, że w kwietniu zanotowało 10,2 mln zł przychodu (spadek o 29 proc. rok do roku), a po czterech miesiącach tego roku 36,5 mln zł (spadek o 27,2 proc.).

Handel
Długa kolejka do sprzedaży Pepco
Handel
Polacy mniej kradną w sklepach. Przynajmniej oficjalnie
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego