Import towarów z Chin wzrósł o 66 proc. od początku 2018 r. Natomiast import z Niemiec spadł w tym samym okresie o 25 proc. ONS wskazuje, że z jednej strony handel z Unią Europejską został zakłócony przez brexit, a z drugiej epidemia zwiększyła popyt na towary chińskie.
Import z Niemiec do Wielkiej Brytanii spadł wyraźnie od kwietnia 2019 r., co miało związek z niepewnością, co do szczegółów opuszczenia UE przez Wielkiej Brytanię.
Niemiecki przemysł motoryzacyjny również odczuł skutki pandemii, ponieważ ucierpiała zarówno produkcja samochodów, jak i światowy eksport - informuje BBC. W Wielkiej Brytanii popyt na nowe pojazdy spadł, ponieważ salony samochodowe zostały zamknięte z powodu lockdownu.
Według raportu ONS, eksport towarów do Irlandii odnotował największy proporcjonalny spadek wśród pięciu największych partnerów eksportowych Wielkiej Brytanii po okresie przejściowym.
Od 1997 r. Niemcy były największym źródłem importu Wielkiej Brytanii, z wyjątkiem sześciomiesięcznego okresu pod koniec 2000 r. i na początku następnego roku, kiedy to Stany Zjednoczone na krótko zajęły pierwsze miejsce.