Reklama
Rozwiń
Reklama

Sklepy: NeoFace potrafi rozpoznać twarz w ciągu kilku sekund

Sklepy eksperymentują z policyjnymi narzędziami do inwigilacji. „Gdy raz uda im się wykorzystać takie informacje, chcą więcej”.

Aktualizacja: 04.12.2016 12:56 Publikacja: 04.12.2016 11:12

Firma NEC z siedzibą w Tokio szczyci się tym, że jej program NeoFace potrafi rozpoznać twarz w ciągu

Firma NEC z siedzibą w Tokio szczyci się tym, że jej program NeoFace potrafi rozpoznać twarz w ciągu kilku sekund – nawet w tłumie i na obrazach wideo o niskiej rozdzielczości.

Foto: materiały prasowe

To była magiczna chwila, moment, który zapisze się w historii – tak Joseph Atick wspomina pewien dzień w 1994 r., kiedy stworzony przez niego i jego dwóch współpracowników komputer rozpoznał twarze swoich twórców. Było to na amerykańskim Rockefeller University. Gdy każdy z trzech matematyków się przedstawił, komputerowy głos odpowiedział „Widzę Josepha... Widzę Paula... Widzę Normana". Atick, który jest obecnie przewodniczącym organizacji promującej technologie związane z identyfikacją osób, twierdzi, że naukowcy nie zdawali sobie sprawy z tego, co wtedy osiągnęli.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama