Reklama
Rozwiń
Reklama

Centra handlowe opanują małe miasta?

Utrzymuje się trend budowy galerii handlowych w mniejszych ośrodkach miejskich.

Aktualizacja: 22.02.2017 12:14 Publikacja: 22.02.2017 11:36

Centrum handlowe w Wołominie

Centrum handlowe w Wołominie

Foto: Materiały Inwestora

Rosnąca powoli zamożność Polaków, nasycenie rynku w dużych miastach oraz migracja z miast na przedmieścia sprawiają, że małe ośrodki miejskie są na celowniku inwestorów stawiających galerie handlowe. Z analiz ekspertów Grupy Real2B wynika, że w bieżącym roku utrzyma się trend budowania centrów handlowych w mniejszych miastach.

O tym, że inwestycje w mniejsze galerie handlowe na tzw. prowincji mogą być atrakcyjne świadczy średnia kwota środków, jakimi rocznie dysponują mieszkańcy takich miast w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej – w dużych miastach to 37200 zł/m2 GLA, a w małych 34000 zł/m2 GLA. W połączeniu z nasyceniem rynku, bo w miastach do 100 tysięcy mieszkańców na mieszkańca przypada tylko 414 metrów powierzchni handlowej, a w ośrodkach między 100 a 200 tysięcy aż 839 metrów, sprawia to, że inwestowanie właśnie w małych miastach jest coraz atrakcyjniejsze.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama