Rosnąca powoli zamożność Polaków, nasycenie rynku w dużych miastach oraz migracja z miast na przedmieścia sprawiają, że małe ośrodki miejskie są na celowniku inwestorów stawiających galerie handlowe. Z analiz ekspertów Grupy Real2B wynika, że w bieżącym roku utrzyma się trend budowania centrów handlowych w mniejszych miastach.
O tym, że inwestycje w mniejsze galerie handlowe na tzw. prowincji mogą być atrakcyjne świadczy średnia kwota środków, jakimi rocznie dysponują mieszkańcy takich miast w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej – w dużych miastach to 37200 zł/m2 GLA, a w małych 34000 zł/m2 GLA. W połączeniu z nasyceniem rynku, bo w miastach do 100 tysięcy mieszkańców na mieszkańca przypada tylko 414 metrów powierzchni handlowej, a w ośrodkach między 100 a 200 tysięcy aż 839 metrów, sprawia to, że inwestowanie właśnie w małych miastach jest coraz atrakcyjniejsze.