Tomasz Gajderowicz, Instytutu Badań Edukacyjnych: Erasmus pomógł zrobić z nas euroentuzjastów

Myślę, że uczestnictwo w Erasmusie pomogło zrobić z nas euroentuzjastów – mówi Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych

Publikacja: 30.04.2024 04:30

Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych

Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych

Foto: materiały prasowe

Wprowadzony już w latach 80. XX wieku program wymiany uniwersyteckiej Erasmus jest uważany w Unii za jeden z  najważniejszych i największych sukcesów integracji europejskiej. Skorzystały niego miliony młodych ludzi w Europie, w tym ponad 266 tys. polskich studentów. Czy możemy podsumować korzyści z Erasmusa?

Trudno jest o przyczynowo-skutkową analizę tego, co dał Erasmus. W danych widzimy na przykład, że osoby, które wyjechały na Erasmusa, osiągają wyższe wynagrodzenia i mają wyższą zatrudnialność. Wiemy też, że uczestnicy programu są z niego zwykle zadowoleni. Siedmiu na dziesięciu respondentów (73 proc.) wskazało, że uczestnictwo w programie Erasmus+ pomogło im w zdobyciu pierwszej stałej pracy (FRSE, 2022)*. Doświadczenie zdobyte w ramach mobilności jest przez większość badanych absolwentów uznawane za czynnik podnoszący ich szanse na rynku pracy.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Gospodarka
Polska w roli regionalnego filaru stabilności
Gospodarka
Korupcja kwitnie w Rosji. Wojna Putina ją tuczy
Gospodarka
Polacy na spotkaniu Grupy Bilderberg. Zamknięta dyskusja elit o wyzwaniach świata
Gospodarka
Jamie Dimon ostrzega przed skutkami ceł Trumpa: To jeszcze nie koniec
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Gospodarka
Negocjacje w sprawie wojny celnej Donalda Trumpa. Propozycje nie do odrzucenia