Reklama
Rozwiń
Reklama

OECD: Polska powinna postawić na wiedzę

OECD przewiduje, że wzrost gospodarczy Polski w latach 2016–2018, przy wsparciu rosnących płac i świadczeń socjalnych, wyniesie ok. 3 proc. rocznie. Ogłoszony w piątek raport zaleca m.in. trwałe finansowanie nowych wydatków, obniżkę podatków oraz specjalizowanie się w usługach opartych na wiedzy.

Aktualizacja: 25.11.2016 17:16 Publikacja: 25.11.2016 16:16

OECD: Polska powinna postawić na wiedzę

Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek

Raport z serii "Lepsza polityka", z rekomendacjami dla Polski, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju ogłosiła przy okazji 20. rocznicy przystąpienia Warszawy do tego klubu, skupiającego 35 wysoko rozwiniętych i demokratycznych państw świata.

Jak podkreśla we wstępie do dokumentu sekretarz generalny OECD Angel Gurria, dokument przygotowano z myślą o wsparciu rządu w dążeniu do nadrabiania zaległości wobec bardziej zaawansowanych gospodarek OECD oraz podnoszenia poziomu życia obywateli. A to - jak zwrócił uwagę - będzie wymagało od państwa poszukiwania nowych dziedzin, w których będzie ono mogło z powodzeniem konkurować na szczeblu globalnym.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Gospodarka
Migranci w krajach OECD – pierwszy spadek po trzech latach wzrostów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Gospodarka
Co Donald Trump uzyskał podczas spotkania z Xi oraz podróży do Azji?
Gospodarka
Monopol państwa ma swoje uzasadnienie
Gospodarka
To polskie firmy mają realizować inwestycje w Polsce. Rząd opracowuje zasady
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Gospodarka
Tak Światowa Organizacja Zdrowia pomaga Rosji. „Ryzyko legitymizacji reżimu”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama