W czwartek, w pierwszym dniu notowań na niemieckiej giełdzie, już na otwarciu akcje staniały o prawie 14 proc. Później sytuacja się nieco uspokoiła, ale akcjonariusze, którzy brali udział w ofercie, w pierwszym dniu handlu nie zarobili.
Rocket Internet to spółka działająca w sektorze e-commerce. W pierwszej ofercie publicznej (IPO) sprzedała akcje za 1,6 mld euro, po maksymalnej cenie 42,5 euro. Była to tym samym największa IPO na niemieckiej giełdzie od 2007 r. Biorąc pod uwagę opcję dodatkowego przydziału, cała spółka warta jest 6,5 mld euro. Jak podali jej przedstawiciele, popyt na akcje ponaddziesięciokrotnie przewyższył podaż, co skłoniło firmę do podwojenia całej oferty.
Założycielami spółki są bracia Samwer, którzy w tym tygodniu wprowadzili na rynek inną swoją spółkę z sektora e-commerce, Zalando. Również w tym przypadku zainteresowanie inwestorów było olbrzymie. Akcje sprzedały się po maksymalnej cenie, a wartość oferty przekroczyła 600 mln euro.
Spółki z tego sektora cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem globalnych inwestorów. We wrześniu w Nowym Jorku zadebiutowały akcje chińskiego giganta e-handlu Alibaba, który sprzedał akcje za 24 mld dol. Była to największa oferta publiczna w historii amerykańskiego rynku kapitałowego i najlepszy debiut. Akcje zdrożały o prawie 40 proc.