Reklama

Losy GPW rozstrzygną się w najbliższych dniach

WIG20 w ostatnim czasie odreagowuje, jednak obecnie znajduje się w bardzo newralgicznym miejscu. Kolejne dni mogą zaważyć na ruchu o kilkaset punktów.

Publikacja: 02.06.2022 21:00

Losy GPW rozstrzygną się w najbliższych dniach

Foto: Piotr Gęsicki

Po bardzo ciężkim kwietniu druga połowa maja przyniosła powiew świeżego wiatru na GPW. Główne indeksy nieco oddaliły się od dołków, natomiast zdaniem analityków biorących udział w portfelu technicznym „Parkietu” czas egzaminu właśnie nadchodzi.

– W średnim terminie WIG20 cały czas pozostaje w trendzie spadkowym, rozpoczętym pod koniec ubiegłego roku – przyznaje Michał Krajczewski, analityk BM BNP Paribas. Jak dodaje, z uwagi na silne wyprzedanie indeksu po kwietniowych spadkach (RSI i MACD w ujęciu dziennym najniżej od marca 2020 r.) obserwujemy obecnie korekcyjne odbicie. – Chwilowo zatrzymane zostało ono przy około 1860 pkt. Na tym poziomie znajduje się dolny cień z lokalnego minimum z początku marca, równocześnie jest to 50 proc. zniesienia fali wzrostowej z 2020–2021 r. – wskazuje Krajczewski. Dodaje, że odbicie w dół będzie świadczyć o słabości krajowego rynku blue chipów, natomiast potencjalne pokonanie 1860 pkt w górę otwiera drogę do dalszej aprecjacji do około 1900–1950 pkt.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Giełda
Berkshire Hathaway z solidnym zyskiem i górą gotówki
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Giełda
Piątkowa wyprzedaż na giełdzie w Warszawie
Giełda
Dwa światy gigantów z WIG-odzież. III kwartał w LPP i CCC ujawnił różnice
Giełda
Niedźwiedzie na GPW tak łatwo nie odpuszczają
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Giełda
Akcje XTB pod presją sprzedających. Zaważyły słabe wyniki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama