PSA Peugeot Citroen ma 57,4 proc. w producencie tapicerki samochodowej i układów wydechowych, a firma maklerska CM-CIC stwierdziła, że PSA może być zmuszona do sprzedania tego udziału o wartości 1,2-1,5 mld euro. Obie firmy odmówiły skomentowania tych informacji.
Peugeot sprzedał już swe udziały w firmie logistycznej Gefco, także swą siedzibę w Paryżu, a następnie wynajął ją dla siebie, planuje zmniejszenie załogi o 10 tys. ludzi i zamknięcie fabryki pod Paryżem, aby zahamować wzrost strat. Niepotwierdzone spekulacje o kolejnej sprzedaży spodobały sięi inwestorom, bo cesja pozwoliłaby wyłączyć dług Faurecii 1,6 mld euro z łącznego długu PSA 2,5 mld - stwierdził analityk Credit Suisse, Erich Hauser.
Transakcja ta może jednak zaszkodzić Peugeotowi na dłuższą metę, bo podobnie jak Gefco Faurecia miała lepsze wyniki od firmy matki - uważa Hauser. - Rynek uznał ją za pozytywną, bo pozwoli pozbyć się długu Faurecii - dodał.
Hossę akcji mogły też wywołać pogłoski na rynku, że rząd kupi wkrótce udziały w PSA w ramach dalszej pomocy tej spółce.