Suntory Beverage z emisji akcji chce pozyskać 343 mld jenów, czyli 3,5 mld dol. Dodatkowo jego właściciel, Suntory Holdings,  zamierza sprzedać część posiadanych papierów o wartości 98,8 mld jenów.  Część nowych kapitałów Suntory Beverage planuje przeznaczyć na przejęcia za granicą, starając się ubiec szukających również szansy na rozwój poza Japonią krajowych konkurentów: firmy Kirin Holdings i Asahi Group. W centrum ich zainteresowania jest Azja Południowo-Wschodnia. Japończyków nie zraża mocne ostatnio osłabienie jena względem innych walut.

- Popyt na krajowym rynku napojów jest nasycony. Czy Suntory okaże się interesujący na tle sektora, bardziej niż Kirin czy Asahi, zależeć będzie od zaprezentowanej przez firmę strategii ekspansji zagranicznej – zauważył Makoto Kikuchi, prezes Myojo Asset Management. Dodał, że z faktu, iż jest to duża oferta publiczna nie wynika, że ludzie będą kupować akcje.

Tokijska giełda wyznaczyła termin pierwszego notowania papierów Suntory na 3 lipca. Dotychczas największym tegorocznym IPO w Azji była oferta  tajlandzkiego funduszu inwestującego w infrastrukturę BTS Group, będącego między innymi operatorem kolejki miejskiej Skytrain w Bangkoku. Inwestorzy objęli jego akcje o wartości 2,1 mld dol.