WcDonald’s trafi do McDonald’s. Na celowniku giganta fani anime

Dotychczas WcDonald’s w mangach i anime dyskontował popularność McDonald’s i był oczywistym ukłonem w stronę amerykańskiego giganta. Teraz McDonald’s wykorzysta popularność fikcyjnej marki.

Publikacja: 22.02.2024 14:36

WcDonald’s trafi do McDonald’s

WcDonald’s trafi do McDonald’s

Foto: Bloomberg

Przez dziesięciolecia w mangach oraz filmach i serialach anime odwrócone łuki marki McDonald’s i logo WcDonald’s w oczywisty sposób nawiązywało do marki fastfood z USA. Dzięki temu prostemu zabiegowi bohaterowie fikcyjnych historii byli bliżej czytelników, a kreowane w komiksach i animacjach światy nieco bardziej realne. Teraz McDonald’s, we współpracy z agencją Wieden+Kennedy New York przygotował specjalna kampanię reklamową, która fanom anime i mangi z pewnością się spodoba (i na pewno znajdzie też grono krytyków).

McDonnald`s zarabia na filmach

Klienci sieci restauracji szybkiej obsługi w miejscach, w których obowiązuje promocja, będą mogli kupić WcNuggets z pikantnym sosem chili z limetką. Specjalny sos, podobnie jak ten opracowany niegdyś dla promocji filmu Mulan, będzie edycją limitowaną. Serwis AdWeek zwraca uwagę, że sos „Mulan” co jakiś czas powraca ostatnio w krótkich seriach dzięki serialowi Rick&Morty.

Czytaj więcej

Anime, manga, hikikimori… Czy Japonia naprawdę tak różni się od Zachodu?

Na sprzedaży WcNuggetsów się nie skończy. W Los Angeles będzie można także wziąć udział w wydarzeniu, w którym przy wykorzystaniu mappingu projekcyjnego postacie z anime będzie można zobaczyć „na żywo” przy stolikach. Bilety na to wydarzenie będą dostępne od 28 lutego, podczas gdy cała kampania zacznie się 26 lutego i potrwa do 18 marca.

- Naszym celem jest, aby fani anime czuli się zauważeni i doceniani, a także wzbudzić ciekawość u osób mniej zaznajomionych z tym światem – stwierdziła JJ Healan, wiceprezeska ds. marketingu, marki, treści i kultury w McDonald’s w rozmowie z serwisem AdWeek.

Restauracja dla amerykańskich fanów anime i mangi

Akcja promocyjna wykorzystująca nawiązania do marki McDonald’s w kulturze nie jest pierwszą tego typu. W zeszłym roku koncern prowadził kampanię pod hasłem „As Featured In”, która wykorzystywała motywy obecności marki w filmach i programach telewizyjnych.

Fani anime i mangi spoza USA prawdopodobnie będą musieli się obejść smakiem. Na chwilę obecną promocja WcDonald’s ma być ograniczona do 30 miast USA. Będą mogli za to obejrzeć promujące akcję animacje, które będą pojawiały się co tydzień poczynając od 26 lutego.

Przez dziesięciolecia w mangach oraz filmach i serialach anime odwrócone łuki marki McDonald’s i logo WcDonald’s w oczywisty sposób nawiązywało do marki fastfood z USA. Dzięki temu prostemu zabiegowi bohaterowie fikcyjnych historii byli bliżej czytelników, a kreowane w komiksach i animacjach światy nieco bardziej realne. Teraz McDonald’s, we współpracy z agencją Wieden+Kennedy New York przygotował specjalna kampanię reklamową, która fanom anime i mangi z pewnością się spodoba (i na pewno znajdzie też grono krytyków).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
McDonald’s ruszył z nową kampanią. Nie skierował jej do klientów
Gastronomia
Dopłaty za sztućce, słońce i widok. Hiszpańskie pomysły na naciąganie gości
Gastronomia
McDonald’s: Ta gigantyczna awaria to nie nasza wina
Gastronomia
Wielka awaria w McDonald's. Zamknięte restauracje
Gastronomia
Zerwij za pomocą… pizzy. Pizza Hut z nietypową kampanią na Walentynki