Reklama

Nowy polski pośrednik w programie COSME

POLFUND Fundusz Poręczeń Kredytowych dołączył do grona tzw. narodowych pośredników finansowych w ramowym programie unijnym COSME, wypełniając tym samym dotychczasową lukę w ofercie poręczeń.

Publikacja: 01.02.2018 18:37

Nowy polski pośrednik w programie COSME

Foto: 123RF

COSME, czyli „Program na rzecz konkurencyjności przedsiębiorstw oraz MŚP 2014-2020” to drugi co do wielkości (po Horyzoncie 2020) program ramowy Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Jego budżet to prawie 2,3 mld euro, z czego ponad 1,3 mld euro przeznaczono na tzw. instrumenty finansowe. COSME, Horyzont 2020 czy też program EaSI to specyficzne mechanizmy wsparcia dla europejskiego biznesu realizowane z poziomu Brukseli. Programy te są uruchamiane bezpośrednio przez Komisję Europejską i wybrane przez nią instytucje wdrażające np. Europejski Fundusz Inwestycyjny (EFI). Co ważne, nie ma w nich tzw. „kopert narodowych”, a więc kwot zagwarantowanych na rzecz poszczególnych państw członkowskich jak to ma miejsce w przypadku polityki spójności, której Polska jest największym beneficjentem. W programach ramowych, w tym w COSME podział dostępnych środków pomiędzy kraje odbywa się w ogólnounijnych konkursach i zależy przede wszystkim od popytu zgłaszanego na poszczególnych krajowych rynkach oraz od jakości wniosków składanych przez pośredników finansowych z danego kraju.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Fundusze europejskie
Donald Tusk: za błędy w KPO w 100 proc. odpowiada PiS
Fundusze europejskie
KPO zmienia Polskę. Ogromne pieniądze z UE na wzmocnienie i unowocześnienie kraju
Fundusze europejskie
Burza wokół KPO może wywołać kryzys w rządzie
Fundusze europejskie
Tło afery z KPO sięga czasów PiS. „Nie zrobisz audytów wszystkiego”
Fundusze europejskie
Burza wokół KPO. Minister Szyszko: „Funduszowe cwaniactwo”. Będą kontrole
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama