Euro na gliwicki odcinek trasy średnicowej

Władze Gliwic i resort transportu chcą dopisać jeszcze jedną inwestycję drogową do listy tzw. projektów kluczowych w programie „Infrastruktura i środowisko".

Publikacja: 05.11.2013 04:00

Rzutem na taśmę z pieniędzy europejskich mogą zostać sfinansowane kolejne gliwickie odcinki Drogowej Trasy Średnicowej.

To efekt aktualizacji listy projektów indywidualnych w programie operacyjnym „Infrastruktura i środowisko". W jej ramach władze Gliwic za pośrednictwem resortu transportu postulują dopisanie do długiej już listy projektów indywidualnych inwestycji pod nazwą „Drogowa Trasa Średnicowa, odcinki G2, G2/4".

Jej przedmiotem ma być budowa trasy łączącej drogę krajową nr 88 z autostradą A1. Za inwestycję odpowiadałyby Gliwice jako potencjalny beneficjent dotacji. Koszt budowy to prawie 930 mln zł, z czego 486 mln zł ma pochodzić z Unii.

133 mld zł mają kosztować transportowe projekty indywidualne wpisane na listę podstawową w PO IiŚ

– Wniosek o umieszczenie projektu Drogowej Trasy Średnicowej (odcinki G2 i  G2/4) na liście projektów indywidualnych w programie „Infrastruktura i środowisko" władze Gliwic złożyły już w trakcie poprzedniej aktualizacji listy, kiedy to procedura zmian była już zbyt zaawansowana – mówi „Rz" Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego. – Dlatego możliwość objęcia projektu dofinansowaniem z programu pojawiła się teraz przy okazji kolejnej aktualizacji, kiedy mógł on zostać poddany pełnej procedurze, w tym obowiązkowym konsultacjom społecznym – dodaje.

Konsultacje społeczne związane z umieszczeniem nowej inwestycji na liście podstawowej projektów indywidualnych zakończono z końcem października i jeśli teraz resort rozwoju zaakceptuje dodanie tego przedsięwzięcia będzie to już 256. projekt indywidualny w sektorze transportu i 443. inwestycja indywidualna ogółem (na liście podstawowej, łącznie z sześciu sektorów: transport, środowisko, energetyka, kultura, zdrowie i szkolnictwo wyższe). Koszt tych inwestycji to 169,5 mld zł, z czego UE ma wyłożyć 93 mld zł.

Dotychczas w programie zakończono 48 projektów indywidualnych o łącznej wartości 4,5 mld zł (dofinansowanie UE – 2,6 mld zł). Z czego w sektorze transportu zakończono 20 inwestycji o wartości 2,5 mld zł (wkład UE – 1,6 mld zł).

Przykładowe zakończone już projekty transportowe (drogowe) to budowa obwodnicy Kraśnika w ciągu dróg krajowych nr 19 Suwałki – Rzeszów i nr 74 Kielce – Kraśnik, budowa obwodnicy Mszczonowa w ciągu drogi krajowej nr 50 (etap II) czy też przebudowa drogi krajowej 12/74 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Kielce–Cedzyna.

Fundusze europejskie
Wkrótce miliardy z KPO trafią do Polski. Wiceminister finansów podał datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Fundusze europejskie
Horizon4Poland ’24 - fundusze europejskie na polskie projekty B+R!
Fundusze europejskie
Pieniądze na amunicję i infrastrukturę obronną zamiast na regiony
Fundusze europejskie
Piotr Serafin bronił roli regionów w polityce spójności
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Fundusze europejskie
Fundusze Europejskie w trosce o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży