eService wprowadza nowe usługi

Spółka eService zajmująca się obsługą transakcji dokonywanych za pomocą kart zwiększy liczbę terminali o około 4 tys.

Publikacja: 11.06.2008 06:29

eService wprowadza nowe usługi

Foto: Rzeczpospolita

Należąca do PKO BP spółka eService chce zwiększyć w tym roku liczbę zainstalowanych terminali do 50 tys. Na koniec ubiegłego roku było ich 46 tys.

– Miesięcznie przybywa od 400 do 800 terminali. Liczba nowo instalowanych jest dużo wyższa, ale w tym samym czasie część jest demontowana. Staramy się instalować terminale tylko w tych miejscach, w których spodziewana liczba i wartość transakcji pozwoli na osiągnięcie rentowności – mówi Marek Paradowski, prezes eService, do której należy obecnie ok. 30 proc. terminali działających w kraju.

Spółka czerpie dochody m.in. z opłaty za dzierżawę terminalu oraz prowizji od transakcji pobieranej przez akceptanta, ale także z innych usług, takich jak doładowanie kart przedpłaconych czy cashback (wypłata gotówki przy okazji płatności kartą). Obecnie eService ma 4 tys. terminali obsługujących transakcje typu cashback.

– Wszystkie nasze terminale są dostosowane do tej usługi, zarówno dla kart organizacji płatniczej Visa, jak i MasterCard. Jednak to od akceptantów zależy, czy chcą ją wdrożyć – tłumaczy Marek Paradowski. Sieć dostosowywana jest także do nowej technologii, w jakiej są wydawane karty płatnicze, czyli mikroprocesora zastępującego pasek magnetyczny. Około 36 tys. terminali jest dostosowanych do przetwarzania transakcji z użyciem kart z mikroprocesorem (w tzw. technologii EMV). W terminalach, które czytają mikroprocesor, wykonywanych jest ok. 80 proc. transakcji. eService ma także kilkaset urządzeń przystosowanych do wykonywania tzw. płatności bezstykowych (ta forma płatności dopiero wchodzi na polski rynek).

Spółka planuje także wdrożenie sprzedaży kredytów ratalnych, która polegałaby na tym, że w momencie płacenia kartą kredytową kwota transakcji mogłaby być zamieniona na kredyt, co automatycznie może powiększyć dostępny limit, który pozostaje na karcie. Termin wprowadzenia tej usługi zależy do banku PKO BP, we współpracy z którym byłaby oferowana.

– Jesteśmy w pełni gotowi do jej wprowadzenia i czekamy na decyzje władz banku, nie ma jednak żadnego powodu dla nadmiernego pośpiechu. Nie chcemy się ścigać, ale zaoferować produkt, który będzie dla klientów wygodny, a dla nas i naszego właściciela opłacalny – deklaruje szef eService. Kolejną usługą, która jest wdrażana przez spółkę, jest obsługa płatności kartą w instytucjach publicznych. Została wprowadzona w Urzędzie Miasta w Krakowie i w ośrodku pomocy społecznej w Poznaniu, a spółka negocjuje też z innymi.

Należąca do PKO BP spółka eService chce zwiększyć w tym roku liczbę zainstalowanych terminali do 50 tys. Na koniec ubiegłego roku było ich 46 tys.

– Miesięcznie przybywa od 400 do 800 terminali. Liczba nowo instalowanych jest dużo wyższa, ale w tym samym czasie część jest demontowana. Staramy się instalować terminale tylko w tych miejscach, w których spodziewana liczba i wartość transakcji pozwoli na osiągnięcie rentowności – mówi Marek Paradowski, prezes eService, do której należy obecnie ok. 30 proc. terminali działających w kraju.

Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej
Finanse
Norweski fundusz emerytalny z miliardową stratą
Finanse
TFI na zakupach, OFE wyprzedają polskie akcje
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku