Reklama

160 mln zł na promocję polskiej gospodarki

MG rozpoczyna kampanię promującą polską gospodarkę w kraju i zagranicą. Na przygotowanie m.in. materiałów promocyjnych oraz udział w targach i konferencjach przeznaczono w sumie aż 160 mln zł

Publikacja: 28.03.2013 18:06

160 mln zł na promocję polskiej gospodarki

Foto: ROL

Do 30 czerwca 2013 r. polscy przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na pięciu perspektywicznych rynkach zagranicznych. Szacowana kwota na ten cel wynosi blisko 15 mln zł. Pozostałe 145 mln zł jest przeznaczone na realizację branżowych programów promocji. Na przygotowanie m.in. materiałów promocyjnych oraz udział w targach i konferencjach przeznaczono w sumie aż 160 mln zł.

1 kwietnia 2013 r. MG rozpoczyna kampanię promującą polską gospodarkę w kraju i zagranicą. Jej celem jest poprawa wizerunku kraju wśród partnerów międzynarodowych, większy dostęp do informacji zarówno o Polsce, jak i warunkach prowadzenia działalności gospodarczej poza jej granicami oraz wzrost inwestycji naszych przedsiębiorców na rynkach zagranicznych.

Ministerstwo, aby rozszerzyć kierunki polskiego eksportu wytypowało pięć perspektywicznych rynków zagranicznych. Są to Algieria, Brazylia, Kanada, Kazachstan i Turcja. Łączny udział tych rynków w polskim eksporcie wynosi niewiele ponad 2 proc., a kraje te mają, zdaniem analityków Ministerstwa Gospodarki, ogromny potencjał gospodarczy, stabilność makroekonomiczną oraz dużą chłonność rynku.

Dla każdego z tych krajów we współpracy z WPHI (Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji) wybrane zostały wydarzenia promocyjne (targi, konferencje), w których mogą uczestniczyć polscy przedsiębiorcy. - Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o zwrot nawet 75 proc. kosztów poniesionych na promocję na zagranicznych rynkach oraz uczestniczyć w programie promocji polskiej gospodarki w krajach, które posiadają ogromny potencjał dla naszego eksportu – podkreśla wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik. - Obsługą udziału przedsiębiorstw w programie zajmują się wybrani przez nas organizatorzy – po jednym na każdy rynek – dodaje.

Organizator przedstawi całkowity koszt udziału przedsiębiorcy w działaniu promującym (np. koszt powierzchni wystawienniczej, koszt wynajęcia sali na seminarium lub konferencję, transport, nocleg, ubezpieczenie itp.)

Reklama
Reklama

Zadaniem przedsiębiorcy będzie zgłoszenie do organizatora chęci udziału i złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach poddziałania 6.5.2 – Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. O dofinansowanie mogą się ubiegać przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą i mający siedzibę w Polsce, a w przypadku osób fizycznych - miejsce zamieszkania na terenie kraju. Termin składania wniosków upływa 30 czerwca 2013.

Do 30 czerwca 2013 r. polscy przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na pięciu perspektywicznych rynkach zagranicznych. Szacowana kwota na ten cel wynosi blisko 15 mln zł. Pozostałe 145 mln zł jest przeznaczone na realizację branżowych programów promocji. Na przygotowanie m.in. materiałów promocyjnych oraz udział w targach i konferencjach przeznaczono w sumie aż 160 mln zł.

1 kwietnia 2013 r. MG rozpoczyna kampanię promującą polską gospodarkę w kraju i zagranicą. Jej celem jest poprawa wizerunku kraju wśród partnerów międzynarodowych, większy dostęp do informacji zarówno o Polsce, jak i warunkach prowadzenia działalności gospodarczej poza jej granicami oraz wzrost inwestycji naszych przedsiębiorców na rynkach zagranicznych.

Reklama
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Finanse
Minister Andrzej Domański tłumaczy, jak będzie działać Osobiste Konto Inwestycyjne
Finanse
Portret finansowy młodych. Nie jest różowo
Finanse
Zmiany kadrowe w KNF. Sebastian Skuza odwołany ze stanowiska
Reklama
Reklama