Do 30 czerwca 2013 r. polscy przedsiębiorcy mogą składać wnioski o dofinansowanie działań promocyjnych prowadzonych na pięciu perspektywicznych rynkach zagranicznych. Szacowana kwota na ten cel wynosi blisko 15 mln zł. Pozostałe 145 mln zł jest przeznaczone na realizację branżowych programów promocji. Na przygotowanie m.in. materiałów promocyjnych oraz udział w targach i konferencjach przeznaczono w sumie aż 160 mln zł.
1 kwietnia 2013 r. MG rozpoczyna kampanię promującą polską gospodarkę w kraju i zagranicą. Jej celem jest poprawa wizerunku kraju wśród partnerów międzynarodowych, większy dostęp do informacji zarówno o Polsce, jak i warunkach prowadzenia działalności gospodarczej poza jej granicami oraz wzrost inwestycji naszych przedsiębiorców na rynkach zagranicznych.
Ministerstwo, aby rozszerzyć kierunki polskiego eksportu wytypowało pięć perspektywicznych rynków zagranicznych. Są to Algieria, Brazylia, Kanada, Kazachstan i Turcja. Łączny udział tych rynków w polskim eksporcie wynosi niewiele ponad 2 proc., a kraje te mają, zdaniem analityków Ministerstwa Gospodarki, ogromny potencjał gospodarczy, stabilność makroekonomiczną oraz dużą chłonność rynku.
Dla każdego z tych krajów we współpracy z WPHI (Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji) wybrane zostały wydarzenia promocyjne (targi, konferencje), w których mogą uczestniczyć polscy przedsiębiorcy. - Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o zwrot nawet 75 proc. kosztów poniesionych na promocję na zagranicznych rynkach oraz uczestniczyć w programie promocji polskiej gospodarki w krajach, które posiadają ogromny potencjał dla naszego eksportu – podkreśla wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik. - Obsługą udziału przedsiębiorstw w programie zajmują się wybrani przez nas organizatorzy – po jednym na każdy rynek – dodaje.
Organizator przedstawi całkowity koszt udziału przedsiębiorcy w działaniu promującym (np. koszt powierzchni wystawienniczej, koszt wynajęcia sali na seminarium lub konferencję, transport, nocleg, ubezpieczenie itp.)