Przed­sta­wi­cie­le Sy­gni­ty po­zy­tyw­nie oce­nia­ją per­spek­ty­wy na bie­żą­cy rok. Port­fel za­mó­wień spół­ki ma war­tość 260 mln zł. Jest o 21 proc. wyższy niż przed ro­kiem. Pro­gno­za Sy­gni­ty na ten rok za­kła­da, że sprze­daż po­więk­szy się do 650 – 700 mln zł. Ren­tow­ność ope­ra­cyj­na ma się­gnąć 5 – 7 proc. W 2011 r. spół­ka mia­ła 566 mln zł przy­cho­dów i 8 mln zł zy­sku ope­ra­cyj­ne­go (ren­tow­ność na tym po­zio­mie wy­nio­sła za­tem 1,4 proc.).

Gieł­do­wa spół­ka szcze­gól­nie li­czy na wzrost sprze­da­ży do sek­to­ra pu­blicz­ne­go. – To bę­dzie czas du­żych wy­zwań w ad­mi­ni­stra­cji – twier­dzi Nor­bert Bie­drzyc­ki, pre­zes Sy­gni­ty. Uwa­ża, że w na­szej czę­ści Eu­ro­py na­stą­pi przy­spie­sze­nie wy­da­wa­nia pie­nię­dzy unij­nych. – To dla nas do­bra in­for­ma­cja, bo ma­my moc­ną po­zy­cję w sek­to­rze pu­blicz­nym – mó­wi. W 2011 r. ad­mi­ni­stra­cja za­pew­ni­ła spół­ce 47 proc. przy­cho­dów wo­bec 3 proc. w 2010 r.

Spo­dzie­wa się też sko­ko­we­go wzro­stu po­py­tu na roz­wią­za­nia mo­bil­ne. – Pra­cu­je­my nad ta­ki­mi wer­sja­mi na­szych pro­duk­tów, któ­re bę­dą w nie­dłu­gim cza­sie go­to­we do sprze­da­ży – oznaj­mia. Ocze­ku­je też wzro­stu po­py­tu na apli­ka­cje, z któ­rych można ko­rzy­stać zdal­nie przez In­ter­net (w chmu­rze), oraz na roz­wią­za­nia do prze­twa­rza­nia da­nych. Je­go zda­niem klien­ci bę­dą zgła­szać za­in­te­re­so­wa­nie usłu­ga­mi in­te­gra­cji apli­ka­cji i in­fra­struk­tu­ry. De­kla­ru­je, że w 2012 r. Sy­gni­ty chce też wró­cić do ob­słu­gi sek­to­ra ubez­pie­cze­nio­we­go.

– Wkrót­ce po­win­ni­śmy po­chwa­lić się no­wą umo­wą – mó­wi Bie­drzyc­ki. Za­po­wia­da też roz­sze­rze­nie sprze­da­ży za gra­ni­cą o ryn­ki wschod­nie. Obec­na stra­te­gia za­kła­da kon­cen­tra­cję, oprócz Pol­ski, na ryn­kach Eu­ro­py Środ­ko­wo-Wschod­niej i pół­noc­nej.

Sta­bil­nie ma wy­glą­dać sprze­daż do sek­to­ra fi­nan­so­we­go. Le­piej ma so­bie ra­dzić pion pra­cu­ją­cy dla sek­tora uży­tecz­no­ści pu­blicz­nej, któ­ry nie­co roz­cza­ro­wał w 2010 r. Spół­ka li­czy też na no­wy sek­tor MSP, do któ­re­go roz­po­częła sprze­daż mie­siąc te­mu. Sy­gni­ty po­zy­ska­ło już po­nad 600 klien­tów z tej gru­py. – To du­ży suk­ces – twier­dzi Bie­drzyc­ki.