Reklama

USA: podatniku nie dzwoń do skarbówki

Jakość obsługi amerykańskiego podatnika dramatycznie pogarsza się z roku na rok.

Publikacja: 16.07.2015 16:53

USA: podatniku nie dzwoń do skarbówki

Foto: Bloomberg

Najnowszy raport przygotowany przez National Taxpayer Advocate pokazuje, że cięcia budżetowe w federalnym urzędzie skarbowym – Internal Revenue Service (IRS) – utrudniły kontakt statystycznego Amerykanina z tym urzędem.

W okresie wypełniania zeznań podatkowych, który w USA kończy się 15 kwietnia liczba nieodebranych telefonów z pytaniami do IRS sięgnęła 8,8 miliona. W 2014 roku takich niesfinalizowanych połączeń było zaledwie 540 tysięcy. Znacznie wydłużył się też czas oczekiwania na połączenie z doradcami skarbówki. Na rozmowę ze specjalistą podatkowym czekano średnio 23 minuty, podczas gdy rok wcześniej – 14 minut. Według Niny Olson, szefowej działu pomocy podatnikom w IRS najbardziej zadowoleni mogli być ci podatnicy, których zeznania nie wymagały osobistego kontaktu z IRS. "Dla tych, którzy potrzebowali pomocy od Internal Revenue Service, był to najgorszy sezon w historii." – mówi Olson.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Elon Musk kupuje akcje Tesli za miliard dolarów. Kurs rośnie, a rynek szaleje
Finanse
Awaria systemu płatności w całej Polsce. Nie działały terminale w sklepach
Finanse
Worki z dolarami jadą do Rosji. Ich łączna waga przekroczyła już tonę
Finanse
Pęczniejące miliardy Polaków na kontach IKE i IKZE
Finanse
Nowy rekord cen złota – już powyżej 3500 dolarów za uncję
Reklama
Reklama