USA: podatniku nie dzwoń do skarbówki

Jakość obsługi amerykańskiego podatnika dramatycznie pogarsza się z roku na rok.

Publikacja: 16.07.2015 16:53

USA: podatniku nie dzwoń do skarbówki

Foto: Bloomberg

Najnowszy raport przygotowany przez National Taxpayer Advocate pokazuje, że cięcia budżetowe w federalnym urzędzie skarbowym – Internal Revenue Service (IRS) – utrudniły kontakt statystycznego Amerykanina z tym urzędem.

W okresie wypełniania zeznań podatkowych, który w USA kończy się 15 kwietnia liczba nieodebranych telefonów z pytaniami do IRS sięgnęła 8,8 miliona. W 2014 roku takich niesfinalizowanych połączeń było zaledwie 540 tysięcy. Znacznie wydłużył się też czas oczekiwania na połączenie z doradcami skarbówki. Na rozmowę ze specjalistą podatkowym czekano średnio 23 minuty, podczas gdy rok wcześniej – 14 minut. Według Niny Olson, szefowej działu pomocy podatnikom w IRS najbardziej zadowoleni mogli być ci podatnicy, których zeznania nie wymagały osobistego kontaktu z IRS. "Dla tych, którzy potrzebowali pomocy od Internal Revenue Service, był to najgorszy sezon w historii." – mówi Olson.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Finanse
Polacy ciągle bardzo chętnie korzystają z gotówki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Finanse
Najwięksi truciciele Rosji
Finanse
Finansowanie powiązane z ESG to korzyść dla klientów i banków
Debata TEP i „Rzeczpospolitej”
Czas na odważne decyzje zwiększające wiarygodność fiskalną
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Finanse
Kreml zapożycza się u Rosjan. W jeden dzień sprzedał obligacje za bilion rubli