Do czego prowadzi depresja fotoreporterki

Joachim Trier opowiada o trudnych relacjach rodziny, która kryje tajemnicę.

Publikacja: 21.03.2016 17:13

Foto: Aurora Films

Co może być „głośniejsze od bomb"? Krzyk własnej duszy? Tytuł filmu Joachima Triera jest dość pretensjonalny i nadęty, ale kryje ciekawą opowieść o skomplikowaniu ludzkich losów, depresji, samotności.

W pierwszych scenach młody chłopak zostaje ojcem. Odwiedzając żonę w szpitalu, spotyka byłą dziewczynę. On wita na świecie nowe życie, ona – żegna się z umierającą matką. Spotkanie tworzy wyrwę w jego ułożonej codzienności, rodzi tęsknotę za czymś, co było, co być mogło. Jest w tym zdarzeniu symbol. Ale to nie oni będą bohaterami filmu, lecz matka młodego ojca. Wielka nieobecna. Fotografka i korespondent wojenny. Isabelle pokazywała światu obrazy kobiet w burkach, dzieci umierających w obozach dla uchodźców, ciał rozrywanych przez wybuchy bomb. Widz pozna ją jednak tylko z retrospekcji, bo akcja filmu toczy się w czasie, gdy w Nowym Jorku organizowana jest wystawa fotografii artystki, która zginęła w wypadku samochodowym. Jej przyjaciel przygotowuje tekst o niej. Ujawni w nim prawdę – odważna profesjonalistka sama cierpiała na depresję. Jej śmierć też nie była przypadkowa.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Film
Nie żyje Loretta Swit, major "Gorące Wargi" z serialu "M*A*S*H"
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Film
Cannes 2025: Złota Palma dla irańskiego dysydenta
Film
Krakowski Festiwal Filmowy będzie w tym roku pełen hitów
Film
Festiwal w Cannes i zaskakujące opowieści o rodzinie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Patronat Rzeczpospolitej
Największe kino plenerowe w Polsce powraca!
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont