Tarnowska nagroda dla „Ataku paniki”

Zwycięzcą zakończonego wczoraj festiwalu filmowego w Tarnowie został „Atak paniki” Pawła Maślony.

Aktualizacja: 29.04.2018 09:33 Publikacja: 29.04.2018 09:26

Tarnowska nagroda dla „Ataku paniki”

Brawurowa współczesna komedia, spleciona z losów wielu ludzi, została doceniona przez jury, które obejrzało 12 konkursowych tytułów i obradowało pod przewodnictwem Janusza Zaorskiego. Nagroda jury młodzieżowego przypadła Annie Jadowskiej za film „Dzikie róże”. Tarnowska publiczność wyróżniła „Najlepszego” Łukasza Palkowskiego. Na gali zamknięcia festiwalu wręczono też nagrodę specjalną, która przypadła Andrzejowi Jakimowskiemu za film „Pewnego razu w listopadzie” za „ważny obywatelski głos ostrzegający przed chorobami XXI wieku: nietolerancją, ksenofobią i nacjonalizmem”.

Statuetką „Więż” za całokształt twórczości i wkład w rozwój polskiej kinematografii  został w tym roku uhonorowany wybitny polski reżyser, scenarzysta, pisarz i pedagog Janusz Majewski.

 

Imprezie tarnowskiej towarzyszą wystawy plastyczne i koncerty, a w tym roku organizatorzy powołali do życia również nową sekcję filmową „Aneks”, w której pokazali filmy fabularne i dokumentalne nie mieszczące się w głównym festiwalowym nurcie.

Tarnowska Nagroda Filmowa jest, po festiwalu w Gdyni (przedtem w Gdańsku), najstarszym przeglądem poświęconym polskiemu kinu. Jej pierwsza edycja odbyła się w 1987 roku. Za najlepszy film  uznano wówczas „Kronikę wypadków miłosnych” Andrzeja Wajdy. Dziś festiwal jest ważnym wydarzeniem dla życia miasta. Sala kina „Marzenie” zapełnia się po brzegi, goście lubią tu przyjeżdżać, a impreza staje się świetną okazją do promocji rodzimego kina.

Film
Bono specjalnie dla „Rzeczpospolitej": U2 pracuje nad nową płytą
Film
Zaskakujący zwycięzcy Millenium Docs Against Gravity. Jeden z szansą na Oscara
Film
Cannes’25: Tom Cruise walczy z demonem sztucznej inteligencji i Rosjanami
Film
Festiwal w Cannes oficjalnie otwarty. Nagroda za całokształt twórczości dla Roberta De Niro
Film
Cannes 2025: Trump kontra europejskie kino