Rozmowa z Martą Plucińską

Z Martą Plucińską, producentką filmów "Przebacz" Marka Stacharskiego i "Mój rower" Piotra Trzaskalskiego, którego premiera odbyła się na 37. Gdynia Film Festival, rozmawia Serwis Pierwsze Ujęcie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

Publikacja: 21.06.2012 13:22

Marta Plucińska

Marta Plucińska

Foto: PISF, Marcin Kułakowski m.ku. Marcin Kułakowski

Plucińska była polską uczestniczką tegorocznej edycji prestiżowego międzynarodowego programu Producers on the Move - spotkania najbardziej obiecujących młodych producentów podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.

PISF: Celem programu Producers on the Move jest przede wszystkim nawiązanie kontaktów branżowych. Czy właśnie sieć kontaktów uważasz za najważniejsze narzędzie producenta?

Marta Plucińska:

Oczywiście, tak! Bez kontaktów branżowych nie zrealizuję nawet najlepszego projektu. Niezależnie, czy jest artystyczny, czy komercyjny, chcę przekonać do niego - i to najczęściej na poziomie scenariusza, a nawet treatmentu - cały sztab ludzi, którzy mają się w nim zakochać i będą chcieli włożyć w projekt kawałek siebie.

Na tegorocznym spotkaniu Producers on the Move poznałam 23 europejskich producentów rozwijających niezwykłe, kreatywne projekty. Przez trzy dni robiliśmy "przymiarki" do ewentualnej współpracy. Przed spotkaniem oglądaliśmy swoje filmy, prezentowaliśmy nasz dorobek artystyczny.

W Cannes cały czas rozmawialiśmy ze sobą, w trakcie pitchingów Face to Face, prezentacji "przy okrągłym stole" i jedząc wspólnie obiady. Jesteśmy mentalnie i artystycznie bardzo różnorodni. I to jest właśnie fantastyczne!

Czytaj więcej na stronie Serwisu Pierwsze Ujęcie PISF

Plucińska była polską uczestniczką tegorocznej edycji prestiżowego międzynarodowego programu Producers on the Move - spotkania najbardziej obiecujących młodych producentów podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes.

PISF: Celem programu Producers on the Move jest przede wszystkim nawiązanie kontaktów branżowych. Czy właśnie sieć kontaktów uważasz za najważniejsze narzędzie producenta?

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu