Technologie typu RFID (radio-frequency identification) w logistyce to chleb powszedni, a jak się sprawdzają w branży odzieżowej?
Piotr Dopierała: W naszej branży urządzenie typu RFID to forma elektronicznej metki, czyli system, który umożliwia rozpoznanie każdej sztuki towaru. Do tego przynosi informacje o danym towarze, dotyczące jego rozmiaru, koloru i innych informacji, które możemy zakodować i wykorzystać w systemie. Taka identyfikacja każdej sztuki towaru umożliwia nam bardzo precyzyjne zarządzanie łańcuchem dostaw w zakresie zapasów i dostępności produktów na każdy etapie w tym łańcuchu.
Ale bardzo ważne jest również to, że takie nowoczesne rozwiązania służą także klientom. Informacje zakodowane w chipach dają możliwość ich wykorzystania przykładowo w tzw. inteligentnych przymierzalniach. Biorąc ?do ręki bluzkę czy spodnie, otrzymujemy automatycznie wszystkie informacje o tym towarze: ?z czego się składa, jakie dostępne są kolory czy rozmiary, a także jak wyglądamy w tej odzieży. ?To informacje, które bardzo pomagają klientom w dokonywaniu wyborów.
Czy takie urządzenia stosuje tylko LPP, czy też jest to powszechna praktyka wśród firm odzieżowych?
Jeżeli chodzi o czołowych graczy na rynku światowym, to bardzo intensywnie inwestują oni w nowe technologie. My jako firma globalna również musimy i chcemy podążać w tym kierunku, ponieważ tego typu rozwiązania będą wyznaczały standardy dla branży w niedalekiej przyszłości.