Spółka początkowo działała na rynkach krajów dawnego Związku Radzieckiego. Po przeniesieniu w połowie lat 90. siedziby na Cypr stała się regionalnym graczem. Teraz oferuje inwestorom ponad 21 mln akcji, 7,5 mln z nich to nowe walory, pozostałe to papiery sprzedawane przez dotychczasowych właścicieli.
Zapisy potrwają do 18 października, przy czym dla inwestorów indywidualnych przeznaczonych jest 2,65 mln akcji. Oferującym jest ING Securities. Cena maksymalna ustalona została na 11,05 zł, a przedział cenowy na 7,5 – 9,2 zł za walor. Ostateczna cena ma być podana 19 października, a debiut planowany jest na 30 października.
– Warszawa to jeden z najważniejszych rynków w regionie, dlatego tu zdecydowaliśmy się na debiut – powiedział założyciel i szef firmy Siergiej Kostewicz.
Około 80 mln zł z emisji nowych akcji spółka chce przeznaczyć na rozwój, zdobywanie nowych rynków, zwiększanie sprzedaży sprzętu pod własnymi markami. Są to marki Prestigio – notebooki, monitory i telewizory, oraz Canyon – pamięci, odtwarzacze MP3.
Spółka jest m.in. dystrybutorem produktów firm Intel, AMD, Sea- gate i sprzedaje je także na rynkach Europy Zachodniej. Ale najważniejsze dla niej nadal są Rosja, Ukraina i inne kraje dawnego ZSRR, na które przypada ok. 50 proc. przychodów. Te rynki to zarazem atut firmy, która ma oddziały w 23 krajach. W Polsce, gdzie spółka działa od dziewięciu lat, jej sprzedaż stanowi 4,5 proc. przychodów grupy. W pierwszym półroczu przychody i zysk netto spółki powiększyły się o jedną trzecią.