Ponad 22,6 miliarda złotych było warte 150 marek, które znalazły się w pierwszej edycji naszego rankingu. Zestawienie otwierała wówczas Telekomunikacja Polska wyceniana na prawie 3,9 miliarda złotych. Zajmująca drugie miejsce bardzo młoda marka Orlen była warta niespełna połowę tej kwoty.
W ciągu czterech lat sporo się zmieniło. W tym czasie wartość marki największego w Polsce koncernu paliwowego, który w tym roku już po raz drugi otwiera nasze zestawienie, zwiększyła się o prawie 1,3 miliarda złotych, czyli o ponad 80 proc. Natomiast wartość Telekomunikacji Polskiej spadła o ponad 1,6 miliarda złotych, czyli prawie o połowę.
Biorąc pod uwagę dynamikę zmian wyceny marek, widać, że najwięcej zyskały w ciągu minionych czterech lat dwie marki spożywcze: Wawel, której wartość zwiększyła się w tym czasie sześciokrotnie, i Tymbark, która obecnie jest warta pięciokrotnie więcej niż przed czterema laty.
Skok zanotowała też marka portalu Onet, której wartość wzrosła w tym czasie prawie czterokrotnie. W rezultacie 330 marek na naszej liście jest wartych łącznie ponad 50 mld złotych. Zwyżką swej wyceny może się pochwalić większość, bo 74 z ponad 100 marek, które znalazły się w obecnej i w pierwszej edycji naszego rankingu. Jest jednak trochę spadków.
Choć kwotowo żadna marka nie może się tu równać z Telekomunikacją Polską, to procentowo najwięcej, bo prawie trzy czwarte swej wartości, straciła w ciągu czterech lat marka Hoop. Niewiele mniejsze spadki wycen zanotowały Morliny, Hellena i Krosno. Trzeba jednak pamiętać, że część tych różnic (n.p. w przypadku Krosna) może być efektem pewnych zmian w metodologii rankingu, czy wykorzystania różnych źródeł informacji o danych sprzedażowych istotnych dla obliczenia wartości marki.