[srodtytul]WARTA[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezwypadkowy przebieg ubezpieczenia OC – do 65 proc.
- za napęd hybrydowy – 5 proc.
- za kartę klienta Warty – 5 proc., kartę VIP – 25 proc.
Aktualizacja: 25.11.2009 18:16 Publikacja: 25.11.2009 18:16
[srodtytul]WARTA[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezwypadkowy przebieg ubezpieczenia OC – do 65 proc.
- za napęd hybrydowy – 5 proc.
- za kartę klienta Warty – 5 proc., kartę VIP – 25 proc.
- dla rolników – 5 proc.
- jeśli właściciel i jego auto mają określony wiek i spełniają określone warunki (tanie OC) – 10 lub 20 proc.
- za ubezpieczenie mieszkania lub domu w Warcie (po spełnieniu określonych warunków) – 5 proc.
- za AC tego samego pojazdu w Warcie – 10 proc.
- za jednorazową opłatę składki – 5 proc.
- inne zniżki na lokalnych rynkach
[b]Zwyżki:[/b]
- za wypadkowy przebieg ubezpieczenia – do 60 proc.
- gdy składka płacona jest w czterech ratach – 5 proc.
- jeśli auto jest wykorzystywane w celach zarobkowych (wysokość zależy od regionu)
- w zależności od wieku właściciela auta i okresu posiadania prawa jazdy – od 0 do 80 proc., w przypadku nowego klienta – od 0 do 170 proc.
- za upoważnienie do kierowania samochodem osoby, która nie skończyła 25 lat lub ma prawo jazdy krócej niż dwa lata – 10 proc.; zwyżki tej nie ma, gdy zastosowano już zwyżkę większą niż 20 proc. z powodu podanego w punkcie powyżej
- dla wybranych modeli samochodów starszych niż dziesięcioletnie – 5 proc.
- inne zwyżki na lokalnych rynkach
[srodtytul]GENERALI[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezwypadkową jazdę – od 0 do 60 proc.
- za kontynuację OC
- za posiadanie innych ubezpieczeń w Generali
- za markę auta – do 5 proc.
- za model auta – do 5 proc.
[b]Zwyżki:[/b]
- za szkodowy przebieg ubezpieczenia
- zależnie od czasu posiadania prawa jazdy – do 100 proc.
- zależnie od wieku kierowcy (młodsi płacą więcej) – do 100 proc.
- za brak ważnego badania technicznego
- za markę auta – do 10 proc.
- za model auta – do 10 proc.
[srodtytul]COMPENSA[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezszkodowy przebieg ubezpieczenia – do 60 proc.
- gdy właściciel auta ma więcej niż 40 lat – 5 proc.
- dla auta dwuletniego – 15 proc.
- kontynuacja rocznego ubezpieczenia OC – 10 proc.
- za AC tego samego auta w Compensie – 10 proc.
- za ubezpieczenia majątkowe w Compensie ze składką minimum 89 zł – 5 proc.
[b]Zwyżki:[/b]
- za szkodowy przebieg ubezpieczenia – do 160 proc.
- za wiek pojazdu powyżej 15 lat – 10 proc.
- gdy kierowca ma mniej niż 25 lat – 50 proc.
- w razie braku zgody na sprawdzenie przebiegu szkodowości u poprzedniego ubezpieczyciela – 200 proc.
- gdy składka płacona jest w dwóch ratach – 5 proc., gdy w czterech ratach – 10 proc.
- jeśli to samo auto nie ma AC w Compensie – 10 proc.
[srodtytul]PZU[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezwypadkowy przebieg ubezpieczenia – do 60 proc.
- za kontynuację OC w PZU (dotyczy tylko pojazdów powyżej roku eksploatacji) – 5 proc.
[b]Zwyżki:[/b]
- gdy właściciel auta ma mniej niż 26 lat – 50 proc.
- za szkodowy przebieg ubezpieczenia – do 100 proc.
- za płatność składki w ratach – 10 lub 15 proc.
- dla małego lub średniego przedsiębiorcy – 15 proc.
[srodtytul]LINK4[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za kolejne auto ubezpieczone w Link4 – 5 proc.
- dla klientów mających dzieci w wieku do sześciu lat – 5 proc.
- dla klientów, którzy sprzedali auto ubezpieczone w Link4 i ubezpieczają tam kolejny samochód – 5 proc.
- przy płatności kartą – od 4 do 10 proc.
- za bezszkodową jazdę
- w ramach programu Razem Taniej każdy, kto jest ubezpieczony w Link4 i zarekomenduje firmę innej osobie, która wykupi polisę, może otrzymać do 250 zł, a osoba, która powoła się na rekomendację – 3-proc. zniżkę.
[b]Zwyżki:[/b]
- za spowodowanie wypadku
- jeżeli zmieni się cel użytkowania samochodu z prywatnego na zarobkowy
[srodtytul]ALLIANZ DIRECT[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezwypadkową jazdę – do 60 proc.
- za wznowienie OC (również w razie szkody) – 10 proc.
- gdy klient ma w Allianz inne ubezpieczenia majątkowe lub życiowe
[b]Zwyżki:[/b]
- za wiek kierowcy – 30 proc.
- opłata składki w dwóch ratach – 5 proc.
[srodtytul]ERGO HESTIA[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za określone marki i modele pojazdów – od 5 do 15 proc.
- za fabrycznie nowe auto – 5 proc.
- gdy współmałżonek ubezpieczy w Ergo Hestii drugi samochód osobowy – 5 proc.
- jeśli właściciel ma więcej niż 35 lat – od 5 do 10 proc.
- dla klientów mających dziecko do 12 lat – 5 proc.
- dla absolwentów wybranych uczelni – 15 proc.
- dla wykonujących zawody preferowane przez Ergo Hestię – 5 proc.
- za bezszkodową kontynuację ubezpieczenia – do 20 proc.
- za udokumentowany bezszkodowy przebieg ubezpieczenia (również w innych firmach) – do 60 proc.
- za zakup pakietu ubezpieczeń – do 20 proc.
- za jednorazową płatność składki – 7 proc.
[b]Zwyżki:[/b]
- dla określonych marek i modeli aut – od 5 do 30 proc.
- gdy właściciel auta ma do 29 lat włącznie – do 50 proc.
- gdy właściciel ma prawo jazdy krócej niż trzy lata – do 20 proc.
- za szkodowy przebieg ubezpieczenia OC – do 200 proc.
- płatność składki w czterech ratach – 7 proc.
[srodtytul]AVIVA[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezszkodową jazdę – 60 proc.
- w zależności od wieku właściciela auta i wieku samochodu
[b]Zwyżki:[/b]
- za spowodowanie wypadku
- za opłacanie składki w ratach – od 8 do 18 proc.
[srodtytul]LIBERTY DIRECT[/srodtytul]
[b]Zniżki:[/b]
- za bezszkodową jazdę – do 60 proc.
- za zakup polisy przez Internet – 5 proc.
- za drugi, trzeci, czwarty i piąty samochód ubezpieczony w Liberty Direct – 5 proc.
- inne kalkulowane indywidualnie
[b]Zwyżki[/b]
- za pierwszą szkodę – 10 proc., za kolejne w danym roku trwania polisy – 20 proc.
- inne kalkulowane indywidualnie
[i]Uwaga: informacji nie podały Axa i mBank[/i]
[ramka][srodtytul] Jak czytać tabele[/srodtytul]
- Poprosiliśmy dziesięć towarzystw i jeden bank o wyliczenie cen polis dla ośmiu różnych modeli aut (czterech nowych i czterech używanych).
- Samochody są zarejestrowane (jest to miejsce zamieszkania ich właścicieli) w sześciu miastach: Białymstoku, Kaliszu, Poznaniu, Rzeszowie, Warszawie, Wrocławiu.
- Przykładowy kierowca ma 30 lat, pozostaje w związku małżeńskim, ma dwoje dzieci. Prawo jazdy posiada od dziesięciu lat. Nikt oprócz niego nie będzie prowadził samochodu.
- Założyliśmy, że jest to pierwszy samochód danego właściciela, czyli nie ma zniżek lub zwyżek za szkodowość. Auto jest używane w miejscu zamieszkania. Samochód w ciągu dnia jest zaparkowany na ulicy, a w nocy w podziemnym, zamkniętym garażu.
- Poprosiliśmy, żeby towarzystwa wyliczyły składki, przyjmując, że kierowca nie chce mieć udziału własnego, czyli w razie szkody ma dostać pełne odszkodowanie. Poza tym chce, by pojazd był naprawiany przy użyciu oryginalnych części zamiennych według stawek autoryzowanych serwisów. Chce też wykupić amortyzację części.
- Zakładamy, że auta są wyposażone w wymagane zabezpieczenia, ale nie mają zabezpieczeń dodatkowych, które upoważniałyby do zniżek.
- Nowy samochód to taki, który został wyprodukowany w 2009 r. [/ramka]
[obrazek=http://rzeczpospolita.pl/pieniadze/OC_nissan.jpg]
[obrazek=http://rzeczpospolita.pl/pieniadze/OC_peugeot.jpg]
[obrazek=http://rzeczpospolita.pl/pieniadze/oc_punto.jpg]
[obrazek=http://rzeczpospolita.pl/pieniadze/oc_skoda.jpg]
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: Rzeczpospolita
Tempo odchodzenia od węgla w energetyce jest uzależnione od możliwości zapewnienia podstawy systemu, która będzie stabilizować pogodozależne źródła odnawialne do czasu uruchomienia elektrowni jądrowej. Taką rolę może pełnić gaz.
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Rozwój techniki czy motoryzacji, z drugiej strony rozwój rynku ubezpieczeń pojazdów mechanicznych i rynku napraw pojazdów mechanicznych, powoduje, że niekiedy pojawiają się wątpliwości co do zakresu odpowiedzialności ubezpieczyciela z tytułu ubezpieczenia obowiązkowego pojazdów mechanicznych. Wydaje się jednak, że pomimo tego rozwoju i nowych rozwiązań funkcjonujących we wspomnianych obszarach ponadczasowe pozostają wypowiedzi Sądu Najwyższego na ten temat.
Zmiana prawa ubezpieczenia OC komunikacyjnego wymaga zmiany podejścia uczestników na tym rynku, ubezpieczycieli i ubezpieczonych.
Spowodowanie wypadku bez polisy OC może być katastrofą finansową – przestrzega Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Rekordowy dług sprawcy bez OC sięga już 4,7 mln zł. Koszt rocznej polisy to kilkaset złotych.
Ceny obowiązkowych polis komunikacyjnych dla kierowców rosną już od 18 miesięcy. W tym czasie wzrosły już średnio o prawie 200 zł. W III kwartale 2024 średnia cena OC wyniosła 680 zł i była wyższa o prawie 28 proc. niż przed rokiem. Niestety, to nie koniec podwyżek.
Nie chronimy życia i mienia tak dobrze, jak nasi sąsiedzi z krajów Unii Europejskiej. W ubezpieczeniach domów i mieszkań sytuacja wygląda trochę lepiej, bo dociera do nas świadomość ryzyka zmian klimatu – mówi Marcin Nedwidek, prezes zarządu Uniqa.
Nie każda ofiara nieszczęśliwego zdarzenia na drodze może liczyć na odszkodowanie. I to nawet jeżeli sprawca posiadał ubezpieczenie OC, a poszkodowany doznał poważnych urazów.
Wyższe kwoty gwarancyjne odszkodowania z OC oraz sprecyzowanie pojęć "ruch" czy "pojazd wielofunkcyjny" to nowości, które poprawią sytuację poszkodowanych w wypadkach i dochodzenie odszkodowań.
Siedmiu sędziów Sądu Najwyższego wytycza granicę stosowania metody kosztorysowej przy likwidacji szkód powypadkowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas