Niemiecki koncern handlowy mimo wzrostu przychodów i zysku powyżej prognoz nie zachwycił inwestorów. Akcje traciły wczoraj we Frankfurcie 5 proc.
Czwarty detalista na świecie i wicelider polskiego rynku handlowego podał, że obroty w 2010 r. wzrosły 2,6 proc., do 67,3 mld euro. W Europie Zach. (bez Niemiec) o 2,8 proc., Wschodniej o 7,1 proc., a w Azji i Afryce o 17,3 proc. W Niemczech, głównym rynku dla firmy, sprzedaż spadła o 1,4 proc.
EBIT po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych wzrósł o 19,3 proc., do 2,41 mld euro. – Osiągnęliśmy rekordowy zysk podczas największej restrukturyzacji w historii firmy i pod koniec poważnego kryzysu gospodarczego – mówi prezes Eckhard Cordes.
W Polsce obroty wzrosły o 4,6 proc., do 4,3 mld euro. Sprzedaż sieci z elektroniką Media Markt i Saturn spadła o 4 proc. Pozostałe zanotowały wzrost – hurtownie Makro o 7,6 proc., a hipermarkety Real o 6,7 proc.