Polska Telefonia Cyfrowa
operator sieci
T-Mobile
będzie oszczędzać energię i wprowadzać rozwiązania proekologiczne – zapowiada
Milan Zika
Aktualizacja: 14.09.2011 15:19 Publikacja: 14.09.2011 15:09
Polska Telefonia Cyfrowa
operator sieci
T-Mobile
będzie oszczędzać energię i wprowadzać rozwiązania proekologiczne – zapowiada
Milan Zika
, dyrektor ds. technologii i innowacji w PTC. Według niego oszczędności z tego tytułu, mogą być znaczne, bo dziś wydatki energię to około 15 proc. bieżących kosztów prowadzenia działalności przez operatora.
- Patrzyłem w dane GUS, z których wynika, że w ciągu 10 ostatnich lat zużycie energii w Polsce wzrosło dwukrotnie. Towarzyszył temu też dwukrotny wzrost kosztów korzystania z niej. Dlatego chcemy promować zielone technologie - mówił Milan Zika. Jego zdaniem duże oszczędności na energii PTC może przynieść ograniczenie jej zużycie w stacjach bazowych.
Firma pochwaliła się, że na swych stacjach bazowych zaczęła stosować autorskie rozwiązanie chłodzenia urządzeń (tzw. freecooling), które zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 20-40 proc. T-Mobile stosuje je już na co trzeciej swoje stacji bazowej w Polsce. – Inwestycja taka zwraca się po 14 miesiącach – powiedział Tomasz Gerszberg, dyrektor departamentu sieci w PTC. Zapowiedział on też, że niebawem operator wprowadzi na swych stacjach bazowych rozwiązania pozwalające na zasilenie ich energią wiatrową i z ogniw fotowoltaicznych. Firma stara się też unowocześniać swe centrale telefoniczne oraz data center, np. wymieniając sprzęt na nowocześniejszy i tym samym zużywający mniej prądu.
W politykę promocji rozwiązań ekologicznych wpisuje się też wymiana floty samochodowej w firmie. Operator zakupił np. partię samochodów elektrycznych, które pracownicy będą mogli wykorzystywać do przemieszczania się w ciągu dnia po mieście wykonując swe codzienne obowiązki.
- Będziemy też prowadzić takie akcje, jak „dzień bez samochodu" i zachęcać pracowników do korzystania z rowerów – mówi Milan Zika. Podkreślił, że PTC chce być firmą "zieloną" , ale działań z obszaru green IT nie będzie wykorzystywać w przekazie reklamowym i marketingowym.
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Budujemy nowoczesne przedsiębiorstwo oparte na sztucznej inteligencji i danych, ale z ludzką twarzą – deklaruje...
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas