Reklama

T-Mobile chce być bardziej zielony

Aktualizacja: 14.09.2011 15:19 Publikacja: 14.09.2011 15:09

Polska Telefonia Cyfrowa

operator sieci

T-Mobile

będzie oszczędzać energię i wprowadzać rozwiązania proekologiczne – zapowiada

Milan Zika

Reklama
Reklama

, dyrektor ds. technologii i innowacji w PTC. Według niego oszczędności z tego tytułu, mogą być znaczne, bo dziś wydatki energię to około 15 proc. bieżących kosztów prowadzenia działalności przez operatora.

- Patrzyłem w dane GUS, z których wynika, że w ciągu 10 ostatnich lat zużycie energii w Polsce wzrosło dwukrotnie. Towarzyszył temu też dwukrotny wzrost kosztów korzystania z niej. Dlatego chcemy promować zielone technologie - mówił Milan Zika. Jego zdaniem duże oszczędności na energii PTC może przynieść ograniczenie jej zużycie w stacjach bazowych.

Firma pochwaliła się, że na swych stacjach bazowych zaczęła stosować autorskie rozwiązanie chłodzenia urządzeń (tzw. freecooling), które zmniejsza zapotrzebowanie na energię o 20-40 proc. T-Mobile stosuje je już na co trzeciej swoje stacji bazowej w Polsce. – Inwestycja taka zwraca się po 14 miesiącach – powiedział Tomasz Gerszberg, dyrektor departamentu sieci w PTC. Zapowiedział on też, że niebawem operator wprowadzi na swych stacjach bazowych rozwiązania pozwalające na zasilenie ich energią wiatrową i z ogniw fotowoltaicznych. Firma stara się też unowocześniać swe centrale telefoniczne oraz data center, np. wymieniając sprzęt na nowocześniejszy i tym samym zużywający mniej prądu.

W politykę promocji rozwiązań ekologicznych wpisuje się też wymiana floty samochodowej w firmie. Operator zakupił np. partię samochodów elektrycznych, które pracownicy będą mogli wykorzystywać do przemieszczania się w ciągu dnia po mieście wykonując swe codzienne obowiązki.

- Będziemy też prowadzić takie akcje, jak „dzień bez samochodu" i zachęcać pracowników do korzystania z rowerów – mówi Milan Zika. Podkreślił, że PTC chce być firmą "zieloną" , ale działań z obszaru green IT nie będzie wykorzystywać w przekazie reklamowym  i marketingowym.

Polska Telefonia Cyfrowa

operator sieci

Pozostało jeszcze 98% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama