W grupie tańsza polisa

Kolejny ubezpieczyciel oferuje polisy w systemie zakupów grupowych. Rośnie też popularność korporacyjnych stron na Facebooku

Publikacja: 11.10.2011 17:11

W grupie tańsza polisa

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

We współpracy z TU Europa ubezpieczenie dentystyczne oferowane w sprzedaży grupowej oferuje od wczoraj Med Casco. To pierwsza polisa medyczna oferowana w zakupach grupowych.

– Na usługi stomatologiczne Polacy wydają rocznie 4 mld zł, z czego większość na usługi nierefundowane. Rośnie popularność dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, a platformy zakupów grupowych mogą w tym dodatkowo pomóc – mówi Adam Kaliszewski, rzecznik MyDeal, na którego platformie prowadzona jest sprzedaż. Oferta jest także dostępna w serwisie Gruper.pl.

– Rynek dentystyczny w Polsce jest w większości sprywatyzowany, to skutek m.in. faktu, że nie wszystkie zabiegi mogą zostać sfinansowane z NFZ – mówi Wojciech Pawlik, prezes Med Casco. Na 18 mln porad dentystycznych, tylko 2,8 mln udzielono w placówkach publicznych.

Wcześniej na współpracę z platformami sprzedaży grupowej zdecydowało się Liberty Direct. W lipcu uruchomiona została oferta na zakup pakietu polis OC i AC. Ubezpieczyciele wchodzą też do innych nowoczesnych kanałów sprzedaży, np. na Facebooka, oferując zniżki przy poleceniu ich usług znajomym. Oprócz Liberty, podobne działania prowadzi Allianz w swoim profilu dla sprzedaży direct. Zniżkę na polisy motoryzacyjne można uzyskać po „polubieniu" profilu firmy.

– Na znaczeniu zyskują serwisy i funkcje geolokalizacyjne serwisów społecznościowych. Być może będzie to jeden z kierunków rozwoju, który wykorzystają również ubezpieczyciele – zauważa Rafał Karski, dyrektor sprzedaży i marketingu Liberty Direct. W tym kierunku swoje działania skupiła Warta, jako pierwsza na rynku uruchomiając aplikację na smartfony. – Pozwala ona na szybki kontakt z centrum alarmowym i ułatwia lokalizację potrzebującego pomocy klienta – zauważa Marcin Jaworski, rzecznik firmy.

Na popularności zyskują też konta ubezpieczeniowe online. Propozycję taką ma np. ING Życie czy Ergo Hestia. – To mechanizm podobny do bankowego konta online. Po zalogowaniu można skontaktować się z agentem w celu przedłużenia polisy, śledzić proces likwidacji szkody czy sprawdzić wysokość zniżek – mówi Mario Everardo Zamarripa Gonzalez, dyrektor biura sprzedaży direct Ergo Hestii.

Inni ubezpieczyciele są wciąż zachowawczy odnośnie wchodzenia w nowe kanały komunikacji i sprzedaży. – Brak tego rodzaju aktywności wynika częściowo z ostrożnego przyjmowania działań innowacyjnych przez rynek finansowy – zauważa Katarzyna Golińska, rzecznik Nordea Życie. Swojego konta na Facebooku nie ma też Grupa PZU. Zdaniem specjalistów od rynku, ma to jednak na wizerunek ubezpieczyciela raczej negatywny wpływ. Po wpisaniu w wyszukiwarkę portalu nazwy firmy jako jedna z pierwszych pojawia się storna zatytułowana 'NIE lubię PZU".

We współpracy z TU Europa ubezpieczenie dentystyczne oferowane w sprzedaży grupowej oferuje od wczoraj Med Casco. To pierwsza polisa medyczna oferowana w zakupach grupowych.

– Na usługi stomatologiczne Polacy wydają rocznie 4 mld zł, z czego większość na usługi nierefundowane. Rośnie popularność dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych, a platformy zakupów grupowych mogą w tym dodatkowo pomóc – mówi Adam Kaliszewski, rzecznik MyDeal, na którego platformie prowadzona jest sprzedaż. Oferta jest także dostępna w serwisie Gruper.pl.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy