UPC/Aster w I kw. 2012: 800 tys. abonentów internetu po zmianach w metodologii

Aktualizacja: 11.05.2012 09:17 Publikacja: 11.05.2012 08:46

O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).

To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów  – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.

Rosły za to statystyki w segmencie szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii: odpowiednio o 24,5 tys. i 31 tys. w kwartale do 800,3 tys. i 396,2 tys. na koniec marca.

Tu uwaga. Część tych wzrostów to efekt zmiany sposobu raportowania przez grupę Liberty Global. Od stycznia br. w tabelach ze statystykami dla poszczególnych krajów i segmentów rynku pojawiło się dodatkowe grono użytkowników: małe firmy (SOHO), do tej pory tu nie uwzględniane (tak jak konsekwentnie dzieje się to z resztą klientów B2B).

Liberty poinformował, że w związku z tym w zestawieniach dla I kw. uwzględniono dla Polski dodatkowo: 11,9 tys. abonentów, 24,8 tys. RGU, 6,9 tys. użytkowników usługi telewizyjnej, 11 tys. Internetu i 6,9 tys. telefonu.

W I kw. br. przychody UPC w Polsce wyniosły w amerykańskiej walucie 114,5 mln dol., co oznacza wzrost  o blisko 30 proc. wobec 88,1 mln dol., w I kw. 2011 r.

W złotych wzrost (dzięki przejęciu Astera i wyższemu kursowi dolara) jest 45-procentowy, a przychody UPC w I kw. br. wynoszą według naszych przeliczeń 369,6 mln zł.

Co ciekawe Liberty w sprawozdaniu  opisując swoją działalność z wyłączeniem akwizycji podało, że przychody w Polsce – spadły. Spaść miały przychody z abonamentu w porównaniu z IV kw. 2011 r. oraz ARPU (rok do roku).

„Doświadczamy konkurencji ze strony operatorów zasiedziałych, platform satelitarnych i innych dostawców" – informuje Liberty.

O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).

To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów  – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy