UPC/Aster w I kw. 2012: 800 tys. abonentów internetu po zmianach w metodologii

Aktualizacja: 11.05.2012 09:17 Publikacja: 11.05.2012 08:46

O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).

To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów  – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.

Rosły za to statystyki w segmencie szerokopasmowego dostępu do Internetu i telefonii: odpowiednio o 24,5 tys. i 31 tys. w kwartale do 800,3 tys. i 396,2 tys. na koniec marca.

Tu uwaga. Część tych wzrostów to efekt zmiany sposobu raportowania przez grupę Liberty Global. Od stycznia br. w tabelach ze statystykami dla poszczególnych krajów i segmentów rynku pojawiło się dodatkowe grono użytkowników: małe firmy (SOHO), do tej pory tu nie uwzględniane (tak jak konsekwentnie dzieje się to z resztą klientów B2B).

Liberty poinformował, że w związku z tym w zestawieniach dla I kw. uwzględniono dla Polski dodatkowo: 11,9 tys. abonentów, 24,8 tys. RGU, 6,9 tys. użytkowników usługi telewizyjnej, 11 tys. Internetu i 6,9 tys. telefonu.

W I kw. br. przychody UPC w Polsce wyniosły w amerykańskiej walucie 114,5 mln dol., co oznacza wzrost  o blisko 30 proc. wobec 88,1 mln dol., w I kw. 2011 r.

W złotych wzrost (dzięki przejęciu Astera i wyższemu kursowi dolara) jest 45-procentowy, a przychody UPC w I kw. br. wynoszą według naszych przeliczeń 369,6 mln zł.

Co ciekawe Liberty w sprawozdaniu  opisując swoją działalność z wyłączeniem akwizycji podało, że przychody w Polsce – spadły. Spaść miały przychody z abonamentu w porównaniu z IV kw. 2011 r. oraz ARPU (rok do roku).

„Doświadczamy konkurencji ze strony operatorów zasiedziałych, platform satelitarnych i innych dostawców" – informuje Liberty.

O 4,1 tys. spadła liczba abonentów połączonych sieci UPC Polska i Aster w I kw. 2012 r. – wynika ze sprawozdania Liberty Global, właściciela operatorów kablowych w Polsce. Na koniec marca połączone spółki miały w sumie 1492,9 tys. klientów (wobec 1497 tys. w grudniu).

To bilans zmian: ubytku klientów usług analogowych i przyrostu cyfrowych. Spadek – o 12,7 tys. abonentów  – kablowa grupa zanotowała w segmencie telewizji analogowej i na koniec marca miała 1340,7 tys. użytkowników usługi wideo.

Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko